Dünya hazır giyim sektöründe 50'nci yılını dolduran İtalyan Benetton, 1985'te Türkiye'ye giren ilk yabancı moda markası olarak bu pazardaki gücünü pekiştirmek için düğmeye bastı. Dünyada ilk kez sınıf farklılıkları, ırkçılık gibi konulara yaptığı reklam kampanyalarıyla dikkat çeken marka, Türkiye'deki yatırımlarını 2014'ten beri kendisi yürütmeye başladı. Türkiye'de yeniden yapılanma çerçevesinde ekibini yenileyen şirket, yeni mağazalar açacak.
EKONOMİNİZ HIZLA GELİŞİYOR
Benetton Grup'un İtalya Treviso'daki merkezinde bir araya geldiğimiz Benetton Group CEO'su Marco Airoldi, gelişen ekonomisi ve artan nüfusuyla öne çıkan Türkiye'ye güvendiklerini söyledi. Ticaretin doğası gereği her ülkenin ekonomisinin inişli-çıkışlı olabileceğini belirten Airoldi, "Her sıkıntıda bir pazardan çıkmak mantıklı olmaz. 1985'ten beri Türkiye'deyiz. Bu pazarda kalmaya ve hatta büyümeye devam edeceğiz" dedi. Faaliyette bulundukları pazarları ikiye ayırdıklarını açıklayan Airoldi şunları söyledi: "Bizim için ilk gruptaki pazarlarda Avrupa gibi durağan ekonomi ve hızlı nüfus artışına sahip olmayan ülkeler var. İkinci grupta ise ekonomisi gelişen ve nüfusu artan ülkeler bulunuyor. Türkiye, bu ikinci grupta yer alıyor." Türkiye'de tekrar büyümeyi yakalamak için önemli işler yaptıklarının altını çizen Airoldi, bazı yabancı markaların Türkiye'den çıkma kararına ise şu yanıtı verdi: "Biz buradayız, kendi pozisyonumuzu korumak ve ileri gitmek için mücadele vermeye hazırız. Hatta Türkiye'ye giren ilk yabancı moda markası olarak ülkenizde köklü bir geçmişimiz var. Avrupa'da nüfus ve ekonomi büyümüyor" diye konuştu. Benetton'un Türkiye'de 39 mağazası bulunuyor. 3 yıl içinde sayının 100'e çıkarılması planlanıyor.
HİNDİSTAN VE RUSYA RAKİBİMİZ
Türkiye, Benetton için Rusya, Hindistan ve Meksika gibi büyüyen pazarlar içinde yer alıyor. 2012'den itibaren Benetton Türkiye, doğrudan İtalya'ya bağlandı. Bu yapılanma doğrultusunda Benetton Türkiye CEO'su olan İdris Onay, ekibiyle birlikte Benetton Group'un İtalya'nın global stratejilerini yerel piyasada uyguluyor. Benetton'un Türkiye ve İtalya ürün portföyü neredeyse aynı. Şirket, 2015'te İtalya'da uygulanmaya başlayan "On canvas" mağaza konseptini Türkiye'ye de taşıdı.