Ekonomi yönetiminin iç piyasayı canlandırmak için aldığı kredi kartında taksit tavanını gevşetme önlemine, perakende sektörü de indirimle katılacak. Bu yıl kış indirimi erken gelecek. Genellikle aralık ayını bulan indirim dönemi, birçok marka yöneticisine göre kasım başında start alacak.
ÇİFT TARAFLI MUTSUZLUK
Bu indirim tüketiciyi hem mutlu edecek hem de üzecek. Çünkü Türkiye'de son 6 yıldır alışveriş için indirim dönemini bekleyen bir tüketici kitlesi doğdu. "Nasıl olsa 2 haftaya indirime girer, neden şimdi yüksek fiyattan satın alayım" diyen tüketici, markaları da harekete geçirdi. Marka sahibi artık yeni sezonu açar açmaz indirime başlıyor, promosyon yapıyor. Bu süreç aslında bir kısır döngü yaratıyor. Tüketici, sezon açılır açılmaz etikette şişirilmiş fiyatın üstünü çizerek indirim yapan markayı protesto ediyor. Diğer taraftan da indirimsiz alışveriş yapmıyor. İşte bu yıl indirimli satış dönemi yine bu tartışmalarla başlayacak. Tüketici kendini kandırılmış hissedecek, markalar da promosyonla cirolarını artırmayı hedefleyecek.
SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR UYGULAMA DEĞİL
Konuyla ilgili görüşlerini aldığımız perakende sektörü temsilcileri de aslında zamansız indirimlerin sürdürülebilir bir uygulama olmadığını söyledi. Ancak rakip markanın indirime girmesiyle kendilerinin de iskontaya başvurduğunu ifade eden patronlar, "İndirimli satış aslında kâr marjımızı eritiyor" dedi. Buna karşılık tüketiciler de, "Markalar yeni sezonu şişirilmiş fiyatla açıp formalite indirim yapıyorlar" karşılığını verdi.
TÜKETİCİ, HAKEM HEYETLERİNE GİTSİN!
Tüketiciyi Koruma Derneği'nin Disiplin Kurulu Başkanı Şükran Eroğlu, tüketicilere indirimle ilgili önemli bir uyarıda bulundu. İndirimden 1 hafta önceye kadar bir mağazadan alışveriş yapan tüketicinin bazı hakları bulunduğunu belirten Eroğlu, şu açıklamayı yaptı: "Mağazadan alışveriş yaptınız. Sonra aynı mağazanın 3 gün sonra indirime girdiğini tespit ettiniz. Bu durumda ilgili markayı şikâyet etme hakkınız var. Hemen bağlı bulunduğunuz ilçedeki kaymakamlıklarda bulunan hakem heyetlerine başvurabilirsiniz. Süre olarak indirimden 1 hafta öncesini baz alıyoruz." Eroğlu, tüketicinin bilgilenme hakkı olduğunu söyledi. Mağazadaki satıcının indirim dönemini mutlaka bildiğini ve tüketiciyi uyarması gerektiğini kaydeden Eroğlu, "Satış temsilcisi alışveriş sırasında ya da kasada, 1 hafta içinde indirime gireceklerini müşteriye söylemek zorunda" diye konuştu.