Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksinin şubat ayı sonuçları açıklandı. Şubat 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 3,9'luk artış yaşandı.
AVM Endeksi Şubat 2016 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü," AVM endeksi Şubat 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 14,8 oranında arttı. Sevgililer Günü, sömestir tatili ve indirim sezonunun olduğu şubat ayındaki artış olumlu. Kategoriler bazında ise hala ağırlıklı olarak toparlanma bazlı yükselişler var." dedi.
AVM'lerdeki kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Şubat 2016'da bir önceki yılın aynı ayına göre 23 puan arttı ve verimlilik metrekare başına 680 TL'ye ulaştı. Verimlilik, İstanbul'da 759 TL , Anadolu'da 627 TL olarak gerçekleşti. Şubat ayında en yüksek ciro artışı hipermarket kategorisinde gerçekleşti.
Geçtiğimiz yılın şubat ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Şubat döneminde kategoriler bazında endeks yüzde 15'lik bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise hipermarket kategorisinde yüzde 38'le gerçekleşti.
Şubat 2015 ile karşılaştırıldığında Şubat 2016'da yiyecek kategorisi yüzde 21, teknoloji hipermarket kategorisi yüzde 18, giyim kategorisi yüzde 14, ayakkabı-çanta kategorisi yüzde 12 ve AVM'lerdeki diğer alan ciroları yüzde 12 artış kaydetti.