ATÜ Duty Free Genel Müdürü Ersan Arcan, "Değişen yolcu profili üzerine yaptığımız araştırmalarda Çinli turistlerin kişi başı duty free harcamasında havalimanlarında ilk sıralarda olduğunu saptadık. Bu trend bizi, İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa ve İzmir Adnan Menderes havalimanlarındaki mağazalarımızda UnionPay ile buluşturdu. Çinli turistler genellikle dünyanın kart adedi bakımından en büyük ödeme sistemi UnionPay ile alışveriş yapıyorlar. İşbirliği ile Çinli misafirlerimize bir yandan Türk misafirperverliği ile yaklaşırken diğer yandan da alışverişlerinde kolaylık sağlamayı amaçladık" dedi.
Duty free alışverişlerinde giyim, aksesuar ve kozmetik ürünlerini tercih eden Çinlilerin en çok aldıkları ürün ise Türk lokumu oluyor. ATÜ Duty Free ile UnionPay işbirliği kapsamında Çinli turistlerin elde edeceği yüzde 10 indirim kampanyası, İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa ve İzmir Adnan Menderes mağazalarında yılsonuna kadar sürecek. UnionPay de bu çerçevede alışverişlerde düşük maliyetli ödeme aracı olmayı hedefliyor. Ayrıca bu yolla Çinlilerin Türkiye'deki turizm harcamalarının da teşvik edilmesi amaçlanıyor.
Türkiye Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın son yıllarda uyguladığı politikalar sonucu bir önceki yıla göre 2015'te yaklaşık yüzde 57 büyüyen Çinli turist sayısının 2016'da da ivmeyi koruması bekleniyor.