Türkiye'nin 44 yıllık deri markalarından Tergan'da bir yılı aşkın süredir daha önce yaşanmamış bir heyecan var. 35 mağazada faaliyet gösteren Tergan ailesi, markanın "orta yaş kadınların ideali" olarak oturan algısını değiştirmek amacıyla bir yıl önce "Genç Dokunuş" projesini geliştirdi. Bugüne kadar koleksiyonlarını bünyesindeki ekiplere değil tasarım şirketlerine yaptıran marka, ilk kez Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü'yle işbirliğine giderek öğrencileri 'ekibine' kattı.
YENİ SEZONA DAMGA VURACAK
Tergan'ın projesiyle bir yıl önce fakültede ilk kez deri çanta tasarımı dersleri okutulmaya başlandı. Akademisyenlerin seçtiği 11 yetenekli tasarım öğrencisi bir yıl boyunca çanta tasarımı dersi görüp, sınavlarını başarıyla geçtikten sonra 36 parçalık bir koleksiyon hazırladı. Şirket ve akademisyenlerin yaptığı değerlendirme sonucunda seçilen 14 çanta koleksiyonu, markanın bu yılki ilkhabar-yaz kataloğuna eklendi. Genç Dokunuş projesinin altında, ailenin yeni kuşak temsilcisi Yönetim Kurulu Üyesi Saadet Tergan Erdinç ve Genel Müdür olan eşi Altan Erdinç'in imzası var. Proje süresince çok şey öğrendiklerini anlatan Saadet Tergan Erdinç, "Markayı gençlere taşımak istiyorduk. Bu nedenle öğrencilere koleksiyonlarını hazırlarken Tergan'ın çizgisine bağlı kalmamalarını söyledik. Onları özgür bıraktık. Ortaya çok yaratıcı çalışmalar çıktı. Çalışmaları sürdüreceğiz" diyor.
'SAĞLAMCIYIZ'
Yurtdışında 13 noktada bulunan Tergan, bu yıl 5 yeni mağaza açmayı planlıyor. 44 yıllık tarihinde her zaman "sağlamcı" adımlarla ilerlediklerini söyleyen Altan Erdinç, 9'u kız 11 kişilik "Genç Dokunuş" ekibine eğitim bursu verdiklerini belirtiyor. Yeni koleksiyonu önce Kazakistan ve Bulgaristan'a götüreceklerini vurgulayan Erdinç, "Ardından Avrupa gelecek. Her ürünün üzerinde Mimar Sinan etiketi var. Amacımız bu gençleri geniş kitlelerle buluşturup, yurtdışında duyurmak" şeklinde konuşuyor.