Şener, Yunanlı çiftçilerin 1 Şubat tarihinden itibaren eylemlerini daha çok sınır kapılarına kaydırdığını söyledi.Çiftçilerin eylemi nedeniyle Türk nakliye sektörünün olumsuz etkilendiğine vurgu yapan Şener, şunları kaydetti:
"1 Şubat'ta Yunan çiftçiler tarafından başlatılan grevin Yunan taşımacılık sektörünü de kapsar hale gelmesi nedeniyle gerek Türk ticaret erbabı gerek ise ülkemiz taşımacıları durumdan ciddi bir şekilde olumsuz etkilenmektedir. Bu durum, ticaret akışlarının ülkelerin siyasi konjonktüründen ne kadar etkilendiğini, ticaretin asli bir unsuru olan taşımacılık sektörünün ise ekonomilerin en etkin, en stratejik sektörleri arasında yer alması nedeniyle düzen karşıtlarının 'dikkat çekmek, siyasi erki zayıflatmak' gibi amaçlarla ilk seçtikleri hedef olduğunu da gözler önüne sermektedir."
EYLEM SADECE İPSALA'YI ETKİLEMİYORŞener, Yunan çiftçilerin sadece Türk sınırında eylem yapmadıklarını ifade ederek, "Dışişleri Bakanlığından aldığımız son bilgiler ise Bahçeköy'ün (Kipi, İpsala karşısı) ticari kamyonlara süresiz kapatıldığı, yalnızca özel araçların geçişine izin verildiği, Yanıkköy (Nimfea) Makas'ın (Makaza, Bulgaristan'a açılan kapı) süresiz kapalı olduğu, iki saate bir on dakikalığına açıldığı,Yunanistan'ın Bulgaristan'a açılan Ormenio Sınır Kapısı'ndan zaman zaman araçların geçişine imkan sağlanabildiği, şeklindedir" diye konuştu.
Eylemin cuma günü sona ereceği bilgisinin geldiğini ifade eden Şener, "Gümülcine Başkonsolosluğumuz tarafından grev süresince İpsala Sınır Kapısı'nda bekleyen ve uzun süre geçiş yapamayan tır sürücülerimize gerekli yönlendirmelerde bulunulmakta ve kumanya dağıtılmakta olup, başkonsolosluğumuzun destekleri gerek UND gerek ise sektörümüz tarafından şükranla karşılanmaktadır" dedi.
"SORUNLARA BİR DE EYLEM EKLENDİ""Eylem dışında diğer taraftan, Avrupa ile ticaretimizin kara çıkışlarında sorunlar mevcudiyetini korumakta ve acil çözüm üretilmesi gereken hususların başında gelmektedir. Avrupa ülkelerine yönelik taşımalarımızın büyük bölümünün gerçekleştiği Kapıkule-Kapitan Andreevo ve Hamzabeyli-Lesovo sınır kapılarında son yıllarda her iki yönde de yaşanan ve özellikle hafta sonlarında etkisini daha da arttıran tır kuyrukları, Türkiye-AB ticaretinin rekabet gücünü azaltan en önemli faktörler arasında yer almaya devam ediyor.
Avrupa pazarına yönelik ihracat taşımalarımızda Bulgaristan çıkışlarına alternatif olarak görülen Yunanistan'ın Kipi Sınır Kapısı'nın Türk tarafına kıyasla çok düşük olan ve günde 250 aracı geçmeyen işlem kapasitesi de bu pazara yönelik taşımalarımızın arzu edilen düzeyde gelişememesinin sebeplerinden biridir. Yunan makamlarına sunulan kapasite artırıcı ortak proje önerilerine olumlu yaklaşılırken, proje için Yunan ve Avrupa Komisyonu yetkililerinden destek arayışları sürmektedir."
YUNAN ÇİFTÇİLERİN EYLEMLERİEylemlerini hem Türk hem de Bulgar sınır kapılarında sürdüren Yunan çiftçiler, geçen ay ülkelerindeki otoyollarda traktörle yol kapatma şeklinde başlattıkları eylemlerini şubat ayı itibarıyla sınır kapılarına da kaydırdı.
Türkiye'den Yunanistan'a tır geçişinin yapılabildiği tek sınır kapısı olan İpsala Sınır Kapısı'da bu eylemler nedeniyle geçişlerde aksaklık devam ediyor. İpsala'dan Yunanistan'a giriş olarak kullanılan Kipi Sınır Kapısı'nda eylemlerini sürdüren çiftçiler, tehlikeli madde ve dayanıksız tüketim ürünü taşıyanlar haricinde diğer tır geçişlerine izin vermiyor.
Trakya Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü verileri incelendiğinde sınır kapısında eylemlerin başladığı 1 Şubat – 10 Şubat tarihlerinde 975 tır giriş ve 856 tır da çıkış yaptı. Geçen yılın aynı döneminde bin 942 tırın giriş, bin 524 tır da çıkış yapmıştı.