Bu uzatma kararı ile şoför esnafının az da olsa nefes alacağını belirten Apaydın, ?Şoför esnafımız hiç kuşkusuz ekonomik sıkıntı içerisinde ayakta kalmaya çalışıyor. Alınan bu karar esnafımız için çok önemli ve olumludur. Bu uzatma ile ilgili yayınlanan yönetmelikle 1996-1997 ve 1998 model araçlarda 30 Haziran 2016 tarihine kadar kamyon ve otobüsler dijital takograf sıkıntısı yaşamadan muayenelerini yaptırabilecekler? dedi.
?96, 97 VE 98 MODEL ARAÇLARDA DİJİTAL TAKOGRAF ZORUNLU OLMASIN?
Takograf Cihazları Muayene ve Damgalama Yönetmeliği'nin mevcut haliyle sektör açısından yüksek maliyet oluşturmasının yanı sıra ülke ekonomisinin gerçekleriyle de örtüşmediğini savunan Apaydın şunları dedi:
?Bir dijital takografın piyasa değeri 2-3 bin lira arasında. Hurdaya ayrılma yaşına gelen araçlara 2-3 bin lira harcanarak dijital takograf takmak ekonomiye ve şoför esnafına büyük zarar verir. 1996, 1997 ve 1998 model 21 bin 989 otobüs ve 57 bin 546 kamyon olmak üzere toplamda 79 bin 535 araç takografını dijital takograflarla değiştirme sorunu yaşıyor. Şimdilik bu sorunu geçici de olsa aşmış bulunuyoruz. Ancak 1996, 1997 ve 1998 model araçlarda bu zorunluluk tamamen kaldırılmalıdır. Çünkü bu araçların hurdaya ayrılma yaşı gelmiştir. Bu uygulamadan 121 bin 605?i otobüs, 456 bin 78?i kamyon olmak üzere toplam 577 bin 683 araç etkilenmektedir. Ekonomik sıkıntı içerisinde ayakta kalmaya çalışan şoför esnafının süre uzatımı kararı ile azda olsa nefes alması sağlanmıştır.?