Yıldırım, yaptığı açıklamada, İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesine ilişkin yaptığı açıklamada, 14,5 kilometre uzunluğundaki Marmaray'ın hizmete sunulduğunu ve bugüne kadar 110 milyon yolcu taşındığını, 5,5 kilometre uzunluğundaki Avrasya Tüneli'nin bitmek üzere olduğunu bildirdi.
Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun 7 Haziran seçimi öncesinde kamuoyuyla paylaştığı 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının ortak çalışmasıyla İstanbul trafiğini rahatlamak için ortaya çıktığını belirten Yıldırım, bu ihtiyaçtan hareketle bugün yapılan ihaleyle yeni boğaz geçişinin çalışmalarına başlanacağını ifade etti.Söz konusu ihaleyle etüt yapılacağını, ön proje hazırlanacağını, esas mühendislik çalışmasının gerçekleştirileceğini anlatan Yıldırım, şöyle konuştu:
"Bunun için de deniz dibindeki barimetrik ölçümler, karada sondajlar, arkeolojik anlamda tespitler yapılacak. Bunun sonucunda güzergah net olarak belirlenecek. İlk etapta bir güzergah gösterilmekle beraber bu güzergahın, aşağı yukarı, kuzeye güneye veya derinlik olarak belirlenmesi yapılacak, bu ölçümlerden sonra netleşecek. Bu ihale tünelin yapılabilirliğini ortaya çıkarılması, net güzergahın belirlenmesi ve yaklaşık maliyetinin de ortaya çıkması, ön projelerin hazırlanması gibi kapsamlı çalışmayı gerekiyor."
YAKLAŞIK 1AYLIK SÜREÇ
İhale için şartname satın alan 23 firmadan 12'sinin teklif sunduğunu dile getiren Yıldırım, söz konusu firmaların ön yeterlilik tekliflerinin incelenmesinin ardından 6 firmadan mali teklifler ile diğer şartların isteneceğini söyledi.
3 KATLI BÜYÜK İSTANBUL TÜNELİ'NE BÜYÜK İLGİ VAR
Yaklaşık 1 ayda tamamlanması hedeflenen süreç sonunda belirlenen bir firma ile sözleşme imzalanacağını kaydeden Yıldırım, firmaya 1 yıl gibi bir süre verileceğini anlattı.
Bu işler bittikten sonra projenin yapımı konusunda hazırlıkların devam edeceğini ifade eden Yıldırım, "Yapım modeli, kamu özel ortaklığıyla yapmak istiyoruz. Genel bütçeden yapmak istemiyoruz. Kamuya yük getirsin istemiyoruz. Bununla esas dokümanlar ve model çalışması da bu süre içinde ön fizibilite ve ön projeler hazırlanırken yapılmış olacak, eş zamanlı olarak elimizde bu bilgiler olacak. Tekrar biz yapımı için düğmeye basmış olacağız" dedi.