2025'te
Türkiye'nin ilk 100 yıllık sanayi markası unvanını alacak olan İpekiş, bu yıl MilanoŞanhgay- New York'ta gerçekleşen Milano Unica fuarına katılan ilk ve tek Türk markası oldu. İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil, kaliteden ödün vermeden sürdürülen teknoloji ve Ar-Ge yatırımlarının sonucunda bu noktaya geldiklerini söyledi. 2015 cirolarının 60 milyon liraya ulaştığını belirten Kandil, "20 kişilik Ar-Ge departmanımız ve ürün geliştirme (Ür-Ge) bölümümüz var. Ciromuzun yüzde 6'sını Ar-Ge'ye yatırıyoruz. Bu oran Avrupa için bile çok yüksek. Yapılan teknoloji ve Ar-Ge çalışmaları ile 10 yıldır 'akıllı kumaş' çalışmaları yürütüyoruz. Nano teknolojinin kullanarak 8 adet 'akıllı kumaş' geliştirdik" dedi.
YILDA 2.1 MİLYON METRE KUMAŞ
İpekiş'in yılda 2.1 milyon metre kumaş ürettiğine ve yüzde 80'ini ihraç ettiğine dikkat çeken Kandil şöyle devam etti: "Bu yıl 2.5 milyon metreye çıkmayı planlıyoruz. Müşterilerimiz arasında Versace, Armani, Calvin Klein, Cavalli gibi markalar var. 2013'te uluslararası arenadaki markamız Lane Bugella'yı İtalya'da kurduk. Lane Bugella da anonim şirkete dönüşüyor." İpekiş'in 1991'de Tarman Group bünyesine katıldığını hatırlatan Kandil 2005'te 45 milyon dolarlık, ardından 25 milyon dolarlık yatırımla şirketi başka bir noktaya taşıdıklarını söyledi. Yeni fabrikalarının Demirtaş Organize Sanayi Bölgesinde (DOSAB) 22 bin 500 metrekarelik alana yayıldığını aktaran Kandil, "Bu tesis son teknolojiye uygun ve ergonomik olarak planlandı. Microsoft Axapta Dynamics ERP yazılımını kullanarak tedarik, tasarım, üretim, satış, müşteri ilişkileri ve bilgi yönetimi otomasyonuna sahip olduk" diye konuştu.