Doğu Karadeniz ekonomisini şahlandıracak olan Ovit ve Cankurtaran tünellerinde ışık göründü. Yılsonunda açılması hedeflenen ve çalışmaları son hızla devam eden tüneller, Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri arasında aşırı kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşımı kesintisiz ve güvenli hale getirecek. Mesafeleri kısaltacak olan tüneller, Doğu Karadeniz'in ihracat hacmini artırırken ekonomisini de canlandıracak.
MESAFELER KISALACAK
Rize'yi Erzurum'a bağlayan 2 bin 640 rakımdaki Ovit Geçidi'ne çift tüp geçit şeklinde inşa edilen Ovit Tüneli'nin yıl sonunda bitirilmesi hedefleniyor. 14 bin 700 metrelik uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun tüneli olacak Ovit, bağlantı yollarıyla birlikte yaklaşık 1.5 milyara mal edilecek. Hortik ve Güneyce tünellerinin yapımıyla birlikte Rize- Erzurum arasındaki mesafeyi 40 kilometre kısaltması planlanan Ovit Tüneli, 3 saatlik süreyi de 1.5 saate indirecek. 3 tünelin uzunluğu yaklaşık 50 kilometreyi bulacak. Hopa-Artvin karayolundaki 690 rakımlı Cankurtaran Geçidi'ni ortadan kaldıracak olan 5 bin 200 metre uzunluğundaki çift tüplü Cankurtaran Tüneli de Karadeniz'i Erzurum üzerinden İran'a bağlayacak. Tünel, Hopa-Borçka arasındaki karayolu ulaşımını da 30 kilometreden 18'e düşürecek. Rize Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Ömer Ofluoğlu, Rize- Erzurum karayolunun transit taşımacılığa uygun hale getirilmesinin Doğu Karadeniz'in kaderini değiştireceğini söyledi. Ofluoğlu, "Proje tamamlandığında İran, Avrupa'dan yaptığı ithalatın büyük bir bölümünü Ovit Tüneli ve Karadeniz limanları üzerinden yapacak" dedi.
TÜRK MÜHENDİSLER YAPTI
Karayolları 10. Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş da Ovit'in dünyada en uzun karayolu tüneli inşaatı olduğunu vurguladı. Bayramçavuş, her iki projenin de Türk mühendis ve işçileri tarafından hayata geçirildiğini sözlerine ekledi.