CDO Turkey açıklamasına göre, dijital dönüşüme öncülük edecek yöneticiler olarak kabul edilen Dijital Dönüşüm Direktörleri'nin (CDO-Chief Digital Officer) belirlenmesi, görev tanımlarının yapılması ve yeni oluşan pozisyonlarla ilgili farkındalık geliştirilmesi büyük önem taşıyor.
Beş yıl sonra her şirkete bir CDO hedefiyle yola çıkan CDO Turkey organizasyonu, bir CDO'ya bağlı ekiplerin nelerden oluşması gerektiğini belirledi.
CDO Turkey İcra Kurulu Başkanı Bülent Kutlu, konuya ilişkin, "İcra Kurulu olarak yaptığımız en son toplantıda çalışmalarına bir süredir devam ettiğimiz CDO organizasyon şemasını son haline getirdik. CDO'ya bağlı bölümler ya da ağırlıkları sektörlere ya da şirketlere göre değişiklik gösterecektir. Bununla birlikte her sektöre referans olması bakımından yapılan bu çalışmanın önemli faydalar sağlayacağını düşünüyoruz" ifadelerini kullandı.
Dijital Strateji, Dijital Pazarlama ve Teknoloji direktörlüklerinin CDO'lara bağlı ekiplerin temelini teşkil ettiğini belirten Kutlu, şöyle devam etti:
"CDO'lara bağlı olarak iş analizi ve geliştirme, dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi, müşteri deneyimi ve CRM, web, mobil, çağrı merkezi, büyük veri yönetimi, nesnelerin interneti, uyum, kontrol ve süreç yönetimi, bütçe ve raporlama aktiviteleri bir CDO'nun günlük yaşamının ayrılmaz parçaları olacaktır.
Yakın bir zamanda CDO'lar için oluşturduğumuz bu organizasyon yapısıyla ilgili detaylı bilgilendirmeleri yapmak üzere kurumsal şirketlerimizin üst düzeyleriyle bir araya gelmeyi planlamaktayız" değerlendirmesini yaptı.