Hayat Kimya, yurtdışı ağına Mısır, Cezayir, İran ve Rusya'dan sonra Nijerya'yı da ekledi. Şirket burada ilk etapta 25 milyon dolarlık yatırımla çocuk bezi üretecek. Molfix markalı çocuk bezinden sonra temizlik kağıtları ve deterjan üretimine de geçilecek olan tesislerde toplam yatırım 200 milyon doları bulacak. Hayat Kimya Genel Koordinatörü Prof. Dr. Orhan İdil, yatırım yaptıkları zor coğrafyaların riskleri ve imkânları bir arada bulundurduğunu söyledi. 100'den fazla ülkede ürünlerinin satıldığını belirten İdil, "Nijerya'ya ihracat gerçekleştiriyorduk. Burası çok dinamik bir ülke. Yatırım yapmaya karar verince önce satış teşkilatı kurduk. İhraç ettiğimiz mallarla belirli bir kapasiteye ulaştık. Şimdi fabrika kuruluyor" dedi.
18 MİLYON BEBEK VAR
Nijerya'da 18 milyon bebek nüfusu olduğunu ancak bunların sadece yüzde 7.5'inin bebek bezi kullandığını açıklayan İdil, ekonomik gelişimle birlikte bu oranın da yükseleceğine işaret etti. Nijerya'nın 10'dan fazla Afrika ülkesinin içinde olduğu Gümrük Birliği'nin bir üyesi olduğunu hatırlatan İdil şöyle devam etti: "Bu durum, Afrika pazarında bizim için avantaj olacak. Afrika ülkelerine gümrüksüz ürün sokabileceğiz. Ayrıca 200 milyona yakın dinamik bir nüfus söz konusu. Nijerya'yı üs olarak kullanacağız."
'ASYA'YA BAKACAĞIZ'
Her 2 yılda bir yeni yatırım planları olduğunu söyleyen İdil, bu özelliklerinin global şirket ortalamalarının üzerinde olduğunu kaydetti. 2018'de Asya planları olduğundan söz eden İdil, "Araştırmaların ilk adımları atılıyor. Eğer bir ipucu yakalarsak hemen başlıyoruz. Fizibilite olumlu yolda ilerlediyse bu kez pazarlama ekipleri yola çıkıyor. Markalar nasıl konumlanır, fiyatlar nasıl olur planlıyoruz. Tüm bunların sonucunda yatırımı gerçekleştiriyoruz" diye konuştu.
İHRACAT CİROSU İÇ PAZARI GEÇTİ
Prof. Dr. Orhan İdil, Hayat Kimya'nın yurtdışı satışlarının yurtiçini geçtiğini söyledi. Markalarının globalleşmesi planına göre hareket ettiklerinin altını çizen İdil, bu sebeple ülkelere göre marka üretmediklerini, her ülkeye aynı markayla gittiklerini söyledi. Bu durumlarda Turquality programlarının da çok yararlı olduğunu aktaran İdil, "Turquality'den hem destek hem markalaşma için yararlanıyoruz. Amacımız Molfix'i dünyada herkesin bildiği bir marka yapmak. Fiyat düşürüp yüksek ciro yerine sabırla markamızı oluşturmaya devam ediyoruz" dedi.