Batı ile nükleer anlaşmaya imza atan İranlılar, hazır giyim ürünleri almak için Türkiye'nin tekstil merkezlerinden Yeşildirek'e gelmeye başladı. Bavul ticaretiyle birlikte yıllık 2 milyar dolarlık ihracata imza atmaya hazırlanan Yeşildirekli 500'e yakın üretici de bu gelişmeyle atağa kalktı. Özellikle iç giyim alanında uzmanlaşan firmalar, aynı zamanda İran'a pazarlama ve satış elemanlarını da göndermeye başladı.
SİPARİŞ BİN DOLARA İNMİŞTİ
Tahran'ın artık olmazsa olmaz bir nokta olduğunu belirten İç Giyim Sanayicileri Başkan Yardımcısı ve Anıl İç Giyim'in sahibi Bahri Özdinç, "Yeşildirek'ten dünyanın her yerine ihracat yapıyoruz. Krizdeki Yunanistan bile iç giyim alımını azaltmadı. Mısır da iyi mal alıyor. Ancak son dönemin yıldızı İran. İranlılar Türkiye'ye akın akın mal almaya geliyor" dedi. Yeşildirek'in 5-6 yıl önceki en iyi pazarı olan İran, 2011'den beri hem ülkedeki devalüasyon hem de kapalı ekonominin etkisiyle ihracatta en zayıf halka haline gelmişti. Bahri Özdinç, "2011'den sonra önceki yıllarda 10 bin dolar olan minimum sipariş turarı bin dolara düşmüştü. Ancak İran şimdi yeniden eski günlerine döndü. Özellikle mart ayında kutlanan Nevruz'da 15 günlük tatile çıkıyorlar. Biz de Türk üreticileri olarak bu döneme odaklandık. Çünkü Nevruz döneminde İran'da alışveriş oranı artıyor" diye konuştu. Düşük kâr marjıyla yüksek montanlı üretim yapan Yeşildirek esnafı, iç giyimin yanı sıra, pijama ve çocuk giyimi üretimi de yapıyor.
ÇİN'E TASARIMDA FARK ATTIK
Bahri
Özdinç, Yeşildirek'ten Fas, Tunus, Mısır, Cezayir, Nijerya, Afganistan, Rusya ve Ukrayna gibi çok sayıda ülkeye ihracat yapıldığını söyledi. Özellikle Arap ülkelerindeki en büyük rakiplerinin Çinli firmalar olduğunu belirten Özdinç, Çinliler'e tasarımla fark attıklarını açıkladı. Çin mallarının basit modelli ve ucuz olduğunu ifade eden Özdinç, "Türk ürünlerinin hem fiyatı uygun hem de tasarımı kuvvetli. Arap müşteriler Türk malını tercih ediyor" şeklinde konuştu.