Özen, eski Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı ile AK Parti milletvekilleri Hasan Karal, Nusret Bayraktar ve Osman Aşkın Bak ile Pazar Yeşilköy-Kızkulesi arasında yapılacak havalimanı için sürdürülen sondaj çalışmalarını izledi.
Türkiye'nin ve Avrupa'nın deniz dolgusu üzerine inşa edilecek ikinci havalimanının zemini hakkında Jeoloji Mühendisi Orkan Tamer Yarım'dan bilgi alan Özen, burada yaptığı açıklamada, Rize-Artvin Havalimanı'nın teknik çalışmalarına geçen yılın ekim ayında başladıklarını söyledi.
Bu çalışmaların tamamen yerli mühendislik imkanlarıyla yürütüldüğünü anlatan Özen, sondaj işlemlerinin yaklaşık bir ay önce başladığını ve bunun üç ayda tamamlanacağını kaydetti.
Özen, burada yapılacak yapının kıyı yapıları ve hava meydanları açısından çok önemli olduğuna vurgu yaparak, Rize-Artvin Havalimanının ortalama 26-32 metre derinlikteki dolguyla yapılmasının planlandığını ifade etti.
Derinlik yapısı dikkate alındığında, dünyada bu derinlikte bir yapının olmadığına dikkati çeken Özen, "Hong Kong, Kansai ve açılışı gerçekleşen Ordu-Giresun Havalimanı 10-20 metre derinliklerinde. Rize-Artvin Havalimanı 26-32 metre derinlikte kıyıda inşa edilecek ilk yapı olacaktır" dedi.
Uluslararası Havalimanı niteliğinde 45 metre genişliği 3 bin 200 metre uzunluğunda pisti olan bir havalimanı tasarlandığını vurgulayan Özen, "Kıyı yapısı özelliğinden önem arz eden bir yapı. Bu yıl içerisinde başlamayı tasarlıyoruz. Bakanlığımız ve genel müdürlüğümüz programında en öncelikli projemizdir. Belli bir periyotta ve dengede çalışmalarımızı sürdürüyoruz" diye konuştu.
- "Dünyada örneği olmayan bir yapı"
Özen, sondaj çalışmalarının ardından pistin dışındaki yapıların kapsayacağı alanın da netleşeceğine işaret ederek, şunları kaydetti:
"Rize-Artvin Havalimanı pistinin uzunluğu 3 bin 200 metre olacak. Ordu-Giresun Havaalanında yaklaşık 36 milyon ton taş kullandık. Rize-Artvin Havalimanında öngördüğümüz oran yaklaşık 100 milyon ton civarındadır. Ekim ayından bu yana bütün çalışmalarımızı kendi öz laboratuvar imkanlarıyla sürdürüyoruz. Yoksa temelini şu anda atıyor olabilirdik. Buradaki teknik çalışmaların takvimine göre hareket edeceğiz. Üç aylık sondaj çalışmaların ardından aldığımız raporları sabitleyeceğiz. Sabitledikten sonra hemen çalışmaya başlayacağız. Bitiş zamanı hakkında konuşmak erken ama derinlik açısından dünyada örneği olmayan bir yapı. Bu çok ciddi bir kıyı yapısıdır. Bu kıyı yapısı ölçeğinde iyi bir mühendislik çalışmasıdır ve tamamen yerli bir kıyı mühendisliği çalışması olacak."