Solmaz Altın, 2014 yılı finansal sonuçlarını ve 2015 yılının ilk verilerini açıkladığı basın toplantısında, 80 binden fazla kişiye istihdam yaratan sektörün, ülkenin tasarruf açığının kapatılmasına, risk, güvenlik ve kalite kültürünün gelişmesine sağladığı katkılara dikkat çekti.
Bünyesinde, Allianz Sigorta, Allianz Yaşam ve Emeklilik ile Allianz Hayat ve Emeklilik şirketlerini bulunduran şirketler grubu Allianz Türkiye, açıklanan sonuçlara göre 2014 yılında hayat dışı branşlarda toplam 3.2 milyar lira prim üreterek yüzde 14.2 pazar payı ile sektör liderliğini sürdürdü.
Solmaz Altın, "Özellikle sağlık alanında ürettiğimiz 1 milyar liranın üzerindeki prim ve yüzde 36.5 pazar payı ile açık ara elde ettiğimiz öncülüğümüz, yıl içerisinde uyguladığımız stratejik yaklaşımların gücünün bir göstergesidir" dedi.
2015 yılında sigorta sektörünün ilk iki ayında hayat dışı branşlarda sektör prim üretiminin 4.7 milyar lira olduğunu belirten Solmaz Altın, Şubat sonu verilerine göre hayat dışı branşlarda Allianz Türkiye'nin, 622 milyon lira prim üretimi ve yüzde 13.1 pazar payı ile liderliğini koruduğunu söyledi.
Kişi başına prim üretiminde Türkiye Avrupa'nın onbirde biri düzeyinde
Türkiye'de, kişi başına düşen gelirin dünya ortalamasının üstünde olduğu halde, kişi başı sigorta harcamasının dünya ortalamasının dörtte biri, Avrupa ortalamasının ise on birde biri düzeyinde olduğunun altını çizen Solmaz Altın, sigorta penetrasyonu yüzde 1.5 olsa da, 2014 yılındaki 26 milyar lira prim üretimiyle Türkiye'nin, Avrupa'nın büyümekte olan önemli pazarlarından biri olduğunu vurguladı.
Allianz Türkiye'nin, 2014 yılında bireysel emeklilikte yüzde 18.4 konsolide pazar payıyla sektörde üçüncü sırada yer aldığını açıklayan Solmaz Altın, 2014 sonu konsolide katılımcı sayısının yüzde 26.4 artışla yaklaşık 700 bin kişiye, toplam fon büyüklüğünün ise yüzde 34.6 artışla 7 milyar liraya ulaştığını belirtti.
Allianz Türkiye'nin Mart sonu verilerine göre 2015 yılında, fon büyüklüğünde yüzde 5 büyüyerek, yaklaşık 7.3 milyar lira ile üçüncü sırada yer almaya devam ettiğini söyleyen Solmaz Altın, Bireysel Emeklilik Sistemi'ndeki 5.3 milyon katılımcının 730 binini, Allianz Türkiye müşterilerinin oluşturduğunun altını çizdi.
"Hayat sigortalarında yüzde 29.9 büyüme"
Hayat sigortalarında 2014 yılında küçülen pazara rağmen konsolide verilerde yüzde 29.9 oranında büyüme gösterdiklerini belirten Solmaz Altın, Allianz Türkiye'nin, 440 milyon lira prim üretimi ve yüzde 13.4 pazar payı ile ikinci sırada yer aldığını, 2015 yılının Şubat sonu verilerine göre ise yüzde 36 artışla 84 milyon lira prim üretimi ve yüzde 13.8 pazar payı elde ettiğini açıkladı.
"
Banka kredilerinin gelişimi destek olacak"
Türkiye Sigorta Birliği tarafından yayımlanan Sigorta Sektörünün 2023 Hedef ve Beklentileri Raporu'nda, hayat sigortalarında yıllık prim üretiminin, büyüyen kredi pazarına paralel olarak 10-16 milyar liraya ulaşabileceğinin öngörüldüğünü belirten Altın, "Türkiye'deki büyümenin önemli kaynaklarından biri olan banka kredilerinin gelişimi, 2015 yılında da hayat sigortacılığının büyümesinde etken olmaya devam edecektir" dedi.
"Allianz Türkiye'nin yeni merkezi: Allianz Tower"
Solmaz Altın toplantıda ayrıca, Allianz'ın, son yıllarda Türkiye'ye yaptığı 1 milyar euronun üzerinde ek yatırıma bir yenisinin eklendiğinin, bu yeni yatırım sayesinde, 2,500 çalışanı ve 4,000 acentesi ile 5 milyon müşterisine hizmet veren Allianz Türkiye'nin genel merkezinin 2015 yılı içerisinde tek çatı altında birleşeceğinin haberini de verdi.
İstanbul'un Anadolu yakasında, Kozyatağı-Ataşehir bölgesinde, İstanbul Finans Merkezi'ne yakın konumdaki yeni genel merkezin adının "Allianz Tower" olacağını duyuran Solmaz Altın, 40 katlı Allianz Tower'ın, Türkiye'nin, enerji tasarrufu ve çevre dostu özellikleri en üst seviyede olan yapılara verilen, uluslararası nitelikteki LEED Platin sertifikasına sahip ilk kule projesi olduğunun da altını çizdi.