Yıllık 1.5 milyar dolarlık büyüklüğüyle Çin, Japonya, ABD ve Güney Kore'nin ardından dünya beşincisi olan iklimlendirme pazarı, yabancı firmaların iştahını kabartıyor. Türkiye'de bir dönem Sabancı Holding ve Alarko Grubu çatısı altında olan Japon devi Fujitsu'nun markası General, 25 yılın ardından bağımsız çalışmaya karar verdi. Kanada'dan Dubai'ye 12 ülkede pazar lideri olan General, geçen yılın sonuna doğru FG Europe Klima Teknoloji adlı bir şirket kurarak büyüme kararı aldı. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Toshiyasu Onho, bu yıl 38 milyon liralık ciro hedeflediklerini söyledi.
Bölge üssü yapacak
Son yıllarda Japon şirketlerin Türkiye'ye yönelik ilgisinin arttığına dikkat çeken Onho, "Biz de büyümemizi planladık. 2018'de ilk 3 marka arasına girmeyi hedefliyoruz" dedi. Türkiye'de önce büyük bir dağıtım ağı kurmayı hedeflediklerini anlatan Onho, "Ardından Azerbaycan, Kazakistan gibi ülkeleri içine alan, bölgesel üs yapma planımız var" diye konuştu. Türkiye'de yatırım planlarının üretime yönelik olabileceğinin sinyalini veren Onho, "Avrupa'daki satış ağını Yunanistanlı ortağımızla yönetiyoruz. Onları ikna ettik ve Türkiye'de operasyon yapmaya karar verdik. Satışlarda hava olumlu giderse üretim için yatırım çalışmalarına başlamayı düşünüyoruz" dedi.
Ömrünün yarısı Türkiye'de geçti
50 yaşındaki Toshiyasu Onho, 1990'dan bu yana Türkiye'de. Çeyrek asırdır Türkiye'de bulunan nadir yabancı yöneticiler arasında yer alan Onho, çok iyi derecede Türkçe biliyor. Onho, "Ömrümün yarısı Türkiye'de geçti. Türkiye'yi iyi tanımak markamıza pozitif katkı sağlıyor" dedi.