Türk turizm sektörünün en büyük hedef pazarlarından Rusya ve Ukrayna'daki sıkıntılı dönem, oyuncuları iç pazara yönlendirdi. Bu yıl da ITB Berlin Turizm Fuarı'na önemli sayıda katılım gerçekleştiren Türk firmaları, organizasyonda 116 standla ülkeyi temsil etti. 3 bin metrekarelik hol üzerinde 120 katılımcının yer aldığı fuardaki ortak konu Rusya ve Ukrayna oldu. Anı Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Veli Çilsal, Rusya ve Ukrayna krizleri nedeniyle Türkiye'ye olan talebin azalabileceğini belirterek, çare olarak iç turizmi gösterdi. Çilsal, "İl il, ilçe ilçe kampanya yapılmalı, hatta iç hat uçuşları için yakıt desteği sağlanmalı" dedi.
AVRUPA'DAKİ PAY ARTACAK
Tatil.com Genel Müdürü Levent Çardaklı da, turizmin gelişimi için iç turizme yönelmenin önemli bir avantaj olacağını söyledi. Türkiye Otelcileri Federasyonu Başkanı Osman Ayık, Avrupa ve Almanya pazarında Türkiye'ye olan talepte bir değişiklik beklemediklerini belirterek, "Türkiye bu pazardan alması gerekeni yakalıyor. Bu yıl bunu biraz daha artıracaktır" dedi. Club Nena Yönetim Kurulu Başkanı Nevin Çelik ise Türkiye'nin Mısır ve İspanya'nın yerini aldığını belirtti. Çelik, "Bu yıldan umutluyum" diye konuştu.
TURİZMDE SİGORTA ŞART
Joly Tours Genel Müdürü Figen Erkan, fuara son üç yıldır bookingworld. com olarak katıldıklarını söyledi. Türk turizminin iç pazara yönelmesi gerektiğinin altını çizen Erkan, "Turizmi halkın bilincine iç tüketim olarak taşımak gerekiyor. Turizmin sigortası iç pazar olmalı" dedi.
BU YIL DAHA İYİ GEÇECEK
Pronto
Tour Genel Müdürü Ali Onaran, Türk turizminin bu yıl 2014'e göre daha iyi geçeceğini söyledi. Onaran "Rusya ve Ukrayna krizi nedeniyle meydana gelebilecek boşluklar Türk insanına yönelim sağlayacaktır. Bu da insanımızı turizme çekecek olumlu bir gelişme olacak" diye konuştu.