Araştırmalara göre dünyada en çok satılan fastfood ürünü, organize olmadığı halde, döner. Hamburgerler, gastronomi pazarının yüzde 20'sini oluştururken, köfte ve döner yüzde 80 paya sahip. Buna karşılık, böyle bir pazarda organize perakendeci neredeyse yok. İşte tam bu noktada 2010 yılında İstanbul'da peş peşe Kasap Döner diye bir zincir açıldı. Türkiye'nin yeni döner restoran markası Kasap Döner, 2014'te hedeflerinin üstünde bir performans yakaladı. İstanbul'daki şubelerinde ayda ortalama 300 bin müşteriye döner yediren firma, geçen yıl 450 ton döner sattı. 2015'te iki kat büyüme hedefleyen şirket, Manhattan'da şube açmak için de kolları sıvadı. Ev dışı gıda tüketim sektörüne hızlı bir başlangıç yapan Global Restoran Yatırım, markasını ilk 5 fastfood restoranı arasına sokmayı başardı.
ŞUBE SAYISI 50'YE ÇIKACAK
Sarıtaş Et'in bir yatırımı olarak 2010'da faaliyete geçen Global Restoran, Kasap Döner ve Güzel Köylü'den sonra yeni markası İki Satır'ı geçen ay hizmete açtı. Global Restoran Yatırımları Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Sarıtaş, Kasap Döner'in 30 mağazasıyla faaliyet gösterdiğini, 5'inin de yakında açılacağını söyledi. Target Group Index'in 19 şehirde gerçekleştirdiği araştırmaya göre, Kasap Döner'in, tercih edilirlikte 20 marka içinde yüzde 8 pay ile 5'inci sırada yer aldığı bilgisini paylaşan Sarıtaş, Lefkoşe ve Bakü'de yakında şube açacaklarını kaydetti. 2015 sonuna kadar 50 şubeye ulaşmayı hedeflediklerini belirten Emrah Sarıtaş, bu yılın ortalarında ise Manhattan'da şubelerinin hizmete açacağını belirtti.
2014'ü nasıl kapattınız? Nerelerde büyüyeceksiniz?
Global Restoran Yatırımları olarak 2014 yılını toplam 30 restoran ve 50 milyon TL ciro ile kapattık. İkiSatır'ı yılsonu itibarıyla Bursa Kent Meydanı, Viaport ve Bağdat Caddesi'ne taşıyacağız. Ardından da hedefimiz Türkiye'nin tüm marka caddeleri ve AVM'leri olacak.
Bu işin fikir babası kim?
Fikir babası ortağımız Abdullah Süngü, 'Gelin bu işi yapalım' dedi. Kuzenim Eser, Abdullah ve ben bu işi başlattık.
2015 yılına ilişkin hedefiniz nedir?
Şirketimizin ismi Global Restaurant Yatırımları. İsmi de vizyonunu ortaya koyuyor aslında. Proteinin her alanında bir şeyler söylemek istiyoruz. Kasap Döner'de et döner, Köylü Güzeli'nde tavuk döner, İkiSatır'da ızgara etin her alanıyla ilgili sözümüz var. Bunu herkesin ulaşabileceği fiyatlarla söylemek istiyoruz. En iyi ürünü makul fiyatlarla satmayı hedefliyoruz. 2015'te ciro ve restoran sayısı da ikiye katlanacak.
İş dünyasının gastronomi sektörüne ilgisini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Gastronomi pazarı 10 yıl içinde 6 misli büyüyecek. Bu yüzden de sektöre ilgi çok fazla.
PAZAR BÜYÜYOR VE CANLANIYOR
Tüketim alışkanlıklarımız değişti mi?
Türkiye'de dışarıda yemek yeme oranı eskiden çok düşüktü ama bu son yıllarda değişti. Çok sayıda restoran açılıyor ve bunlar genel de başarılı oluyor. Ayrıca yatırımcıların da ilgisi artıyor bu restoranlara. Bu pazarın büyüdüğü ve canlandığı anlamına geliyor. Bizim milletimizin yeme-içme alışkanlığı değişti, dışarıda daha çok yemek yiyiyoruz artık. Kabul etseniz de etmeseniz de toplum zenginleşti. Dışarıda yemek bir keyif ve ihtiyaç oldu.
2015 YILINDAN DA UMUTLUYUM
Sektörümüz açısından 2015'i olumlu görüyorum. İnsanlar gitgide keyife yöneliyor. Bireysel zevk ve ihtiyaçlarına önem veriyorlar. 2014 hedefimizi tutturduk, hatta üzerine bile çıktık. Bu yıl da ekonominin olumlu seyrini koruyacağını ve bizim de iki kat büyüyeceğimizi düşünüyorum. 2014 için çok kötü senaryolar çizilmişti fakat öyle olmadı. Biz ciddi bir büyüme yakaladık. 2015 yılından da bu anlamda umutluyum.