Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörü otomotiv için 2014 adeta 'yatırım yılı' oldu. Mevcut üreticilerin yeni model ve fabrika yatırımlarının birçoğu tamamlandı. Ayrıca yeni model yatırımları ve işbirlikleri için düğmeye basıldı.
1.4 MİLYAR $ YATIRIM
Tofaş, Hatchback ve Station Wagon olmak üzere iki model için 520 milyon dolar yatırım yapacak. Daha önce açıklanmış Yeni Sedan ile Yeni Doblo için yapılan yatırım eklendiğinde tutar 1.4 milyar dolara ulaşıyor.
1.4 milyar TL'lik yatırımla İzmit tesislerinin kapasitesini ikiye katlayan
Hyundai Assan, i10'dan sonra i20 modelini de ihraç etmeye başladı. İlk etapta 32 ülkeye i20 ihraç edilecek.
Ford Otosan, İnönü ve Gölcük'ten sonra üçüncü fabrikası Yeniköy'ü 2014'ün ilk yarısında tamamladı.
Yeniköy, otomotivde 14 yıl sonra yapılan ilk fabrika yatırımı oldu. Şirket, Yeniköy'de yeni hafif ticari modeli Courier'i üretmeye başladı. Yeni fabrika ve Courier için 1.1 milyar dolar yatırım yapıldı.
Yan sanayinin yatırımlarıyla toplam tutar 1.6 milyar dolara yükseldi.
Mercedes-Benz Türk, Aksaray Kamyon Fabrikası'ndaki 320 milyon euroluk yatırımını tamamladı.
Yeni üretim holü ile şirketin kamyon kapasitesi yılda 17 bin 500 adede çıktı.
Tofaş, Kuzey Amerika için yenilediği Doblo'nun ihracatına 2014 Kasım'ında başladı.
Karsan, Hyundai Motor Company ile ticari araç üretimi için anlaşma yaptı.
Ford Otosan mühendisliği ile geliştirilen Ford Trucks kamyon ve çekicilerin Rusya'da üretimi için Avtotor Holding ile üretim işbirliği mutabakat anlaşması imzalandı.
ÜRETİM VE İHRACATTA REKOR GELİYOR
Otomotiv
sanayi, rekor yatırımdan sonra üretim ve ihracatta da rekor için gün sayıyor. Yılın 11 ayında otomotiv sanayi üretimi bir milyon 50 bin adete, ihracat ise 803 bin adete ulaştı. Bu ay 140 bin adet araç üretilir, en az 108 bin adet araç ihraç edilirse, tüm zamanların rekoru kırılacak.