Yıllık 70 milyon euroluk cirosunun yarısını İngiliz markaları için yaptığı üretimden elde eden Aster Tekstil, üst gelir grubuna hitap eden kadın giyim markası War The Robe'u yarattı. Şirket, ilk mağazasını geçen ay Londra'da açtı. Üst gelir grubuna hitap eden ve Westbourne Grove'da açılan mağazadaki ürünlerin fiyatları 250 pound ila bin 750 pound arasında değişiyor. Aster Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Koçali, "Londra'yı Nişantaşı'ndan daha iyi biliyoruz. Bu yüzden kendi markamızı Londra'da yaratmaya karar verdik. Tüm Avrupa'yı, dünyayı saran 2008 krizinde yüzde 20 büyüdük. Biz de kendimize 2023 hedefi koyduk. 14 yıl sonra yılda 250 milyon dolar ciro hedefini tutturacağımızı hatta bunu aşabileceğimizi düşünüyorum" diye konuştu.
MARKAYA 5 MİLYON $
17 Ekim'de açılan mağazadaki ürünlerin yüzde 18'inin satıldığını belirten Koçali, "Markayı oturtmak için kendimize 3 yıllık süre verdik. İkinci mağazayı da Londra'da açacağız. Ardından Berlin, Paris, Şanghay ve Dubai'yi hedefliyoruz. Altıncı şubemizi İstanbul'da açmayı planlıyoruz" dedi.
ŞİRKETTE ÇALIŞANLARIN % 80'İNDEN FAZLASI KADIN
Şirketi
1993'te kurduklarını anlatan Koçali, "27 yıllık bir tecrübeyle hareket ediyoruz. Çalışanlarımızın yüzde 80'i kadın. Kırklareli Babaeski'deki fabrikamızda ayda 1 milyon 250 bin üretim yapıyoruz. Ayrıca 14 atölyemiz mevcut. Üretimimizin yüzde 30'unu biz, kalanını ise atölyelerde yaptırıyoruz" diye konuştu.