Döviz kurları ve Özel Tüketim Vergisindeki (
ÖTV) artışlar nedeniyle yılın 10 ayında, geçen senenin aynı dönemine göre otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı yüzde 16,18 daralan
otomotiv firmaları arasındaki kıyasıya
rekabet, tüketiciye yaradı. Yıl sonu yaklaşırken, satış hedeflerini yakalamak için kampanyalarını artırarak çeşitlendiren firmaların kasım ayı kampanyalarına, uzayan vade ve büyüyen kredi miktarına rağmen,
sıfır faiz imkanı damga vurdu.
Türk otomobil pazarında faaliyet gösteren bazı yerli ve yabancı firmaların kampanyalarından derlenen bilgilere göre, döviz kurlarındaki artış ve yeni ÖTV oranlarının fiyatlara yansıtılmasıyla yılın ilk 10 ayı iç pazar açısından sıkıntılı geçerken otomotiv firmaları son aylardaki satış performanslarına odaklandı. Kasım ayı kampanyalarında, '30 bin liraya varan ve 30 aya uzayan vadeli kredilere sıfır faiz', '4 bin liraya kadar peşin alım indirimi', 'Peşinatsız satış' ve 'Sabit kur' gibi fırsatlar öne çıktı.