Akıllı telefon ve tablette dokunduğumuz her uygulama yeni bir iş fırsatının doğmasını sağlıyor. App Store üzerinden ciddi bir ekonomi yaratan Apple, Avrupa'da app economy'den (uygulama ekonomisi) dolaylı ve doğrudan 629 bin kişiye yeni iş olanağı yaratacağını açıkladı. Vision Mobile tarafından yapılan açıklamaya göre Apple, Google, Microsoft ve diğer platformların uygulama marketlerinin yarattığı değerin 2014 yılında 86 milyar doları bulması bekleniyor.
AVRUPA ASYA'NIN GERİSİNDE
Apple, Avrupalı uygulama geliştiricilerine şimdiye kadar 6.5 milyar dolar ödeme yaparken, Avrupa'da uygulama pazarının GSMH'ye toplam katkısı 16.5 milyar dolar seviyesine çıktı. Akıllı telefon üretimi konusunu sıkça dile getiren Türkiye'de uygulama ekonomisi hızla büyüyor. Küresel olarak 86 milyar doları bulan alan ortalama yılda yüzde 27 büyüme kaydetti. Avrupa, bu pazarda yüzde 12'lik büyüme oranıyla Asya'nın hayli gerisinde. 1 milyon kişiye iş sağlayacak uygulama ekonomisi konusunda Avrupa'da, geliştiricileri destekleyecek programlara öncelik veriliyor. Sadece Apple değil, Google ve mobil platformlara büyük yatırımlar yaparak rakipleriyle arasındaki farkı kapatmaya çalışan Microsoft, uygulama geliştiricilere yatırımlarını artırıyor.
FATİH PROJESİ FIRSAT
Türkiye'nin önündeki en önemli fırsatlardan biri de Fatih Projesi. Tablet konusunda yerli oyuncuların çıkması istenirken, eğitimde iyi bir uygulama ekonomisi oluşturmak mümkün. Ancak eğitim içeriği konusunda girişimci sayısı çok az. Var olan şirketler de hiçbir destek bulamıyor.
ÖLÇEĞİ YAKALAYAN KAZANIYOR
Uygulama
platformunda kazanmanın yolu, açık platform ve büyük ölçek yakalamaktan geçiyor. Bunu gören Google, Android platformunda uygulama geliştirenlere yatırımı artırıyor. Apple ise platformu sürekli kontrol altında tutup geliştiricilerin yaptığı işleri denetliyor. Microsoft ise masaüstü ve kurumsal sistemlerdeki gücünü hızla mobil platforma taşıyor.
4 EKRANDA UYGULAMA SAVAŞI
Akıllı
telefonla başlayan ve tabletlerle doruğa ulaşan uygulama rekabeti, televizyon, Google Glass ve akıllı saatlerle giyilebilir bilgisayarlara da sıçradı. Böylece her ekranda rekabet kızıştı. Ancak unutmayalım ki popüler uygulamalar önce akıllı telefonda güç kazanıyor. Ardından da diğer platformlara yayılıyor.
E-KİTABA TEŞVİK
ABD'de
bile milyonlarca öğrenci, öğretmen ve ailenin dahil olduğu eğitim uygulaması pazarı iştah kabartıyor. Ancak Türkiye e-ticaret uygulamaları dışında eğitim içeriği yatırımları son derece yetersiz. ABD'de e-kitap uygulamaları büyük vergi indirimi desteği alırken Türkiye'de e-kitaplara destek olacak teşvikler ne yazık ki yok!