Baydöner, Amerika pazarına girmeye hazırlanıyor. 5 yılda ülkede 200 mağazaya ulaşmayı hedefleyen firma, Georgetown Üniversitesi Executive MBA öğrencileriyle de işbirliği yaptı. Bu doğrultuda bir strateji oluşturan Baydöner, Amerikan kültürüne uygun 10 çeşit döner hazırladı. Master öğrencilerinden biri olan Amerikan hükümetinin IT proje danışmanı Philip Agbeko, "Döner, Türkiye'nin dünyanın her yerinde kullanabileceği bir pasaport haline gelebilir. Amerikalı tüketiciler kozmopolit bir kültür yaratıyor. Bu yüzden farklı lezzetlere de oldukça açıklar" şeklinde konuştu. İlk etapta hedef kitlenin askerler ve öğrenciler olduğunu belirten diğer bir araştırmacı Lauren Williams ise, "Sonraki aşamada yüksek gelir grubunda yer alan tüketiciler hedefleniyor" dedi. Dönerin Türkler'e mi yoksa Yunanlar'a mı ait bir yemek olduğunun bilinmediğini belirten Williams, "Dönerin özellikle Türk yemeği olarak pazarlanması, ürünün profilini geliştirecektir" diye konuştu.
YURTİÇİNDE DE HIZLI BÜYÜYOR
Bay döner
Yönetim Kurulu Başkanı Levent Yılmaz, "2015'te Avrupa ve Amerika'daki ilk restoranımızı açacağız. Toplam yurtdışı restoran sayımız 2015'te 11'e ulaşacak" dedi. Yurtiçinde 76 şubeye ulaşarak Türkiye'nin en yaygın restoran zinciri olduklarını söyleyen Yılmaz, yıl sonuna kadar restoran sayısını 97'ye yükselteceklerini belirtti. Yılmaz, "Her yıl yüzde 40 oranında büyüyoruz" şeklinde konuştu.