Tek
bir konuya odaklanarak 30 yıl hem başarı hikâyeleri yazan hem de en büyük haksızlıklara uğrayarak batma noktasına gelen Dardanel Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, 2014'e tüm finansal kuruluşlarla anlaşma yapıp beyaz bir sayfa açarak başlıyor. Sabah Gazetesi Yazarı Şelale Kadak'ın A Haber'de yayınlanan İş'te Hayat programına konuk olan Niyazi Önen, "sıfırdan gelen girişimci ve savaşçı sanayici" olmanın perde arkasına projektör tuttu.
AB 4 YIL SONRA "PARDON" DEDİ
Bir anda AB'ye en çok ihracat yapan isimlerden biri olduğu yılları ve uğradığı haksızlıkları hatırlatan Önen şunları anlattı: "Türkiye'nin ihracatının toplam 3 milyar dolar olduğu yıllarda tek başımıza su ürünleri ihraç ederek 100 milyon dolar ihracat yapıyorduk. Ancak AB'nin haksız olarak getirmiş olduğu bir engelden dolayı 1998-2004 arası ciddi yara aldık. İhracatımız sıfıra indi. Ne yazık ki o günlerde ülke olarak şu anda olduğu gibi gidip yumruğumuzu masanın üzerine vuramadık. Ama uğraştık ve kendi çabalarımızla AB'de savaş verdik. Lahey Yüksek Adalet Divanı'na kadar gittik ve sonunda kazandık. Pardon dediler, haklıymışsınız ama 4 yıl sonra."
BALIK EKMEK ZİNCİRİ KURDU
İhracat sıfırlanınca iç piyasaya döndüklerini söyleyen Önen, Türkiye'de işlenmiş balık tüketiminin yılda kişi başı 100 gramı dahi geçmediğini söyledi. Önen, "Oysa dünya ortalaması kişi başı yılda 20 kilo. Biz de hep kampanyalarla insanların balık tüketimini arttırmaya çalıştık" dedi. 2014'e tüm sıkıntıları geride bırakarak başladıklarını anlatan Önen sözlerini şöyle sürdürdü: "Geçen yıl yüzde 55 büyüdük. Bu yıl da hedef yüzde 65. Mister No adıyla yeni bir marka çıkardık ve deniz ürünlerinin yanı sıra sandviç, pasta, kek ve atıştırmalık grubuna girdik. Ayrıca Türkiye'nin ilk balık ekmek zinciri Dardenia'yı kurduk. 5 restoranımız var şu anda."
'KRİZ VAR' DİYE İÇE KAPANMADIK
Önen, markayı satmayı düşünmediklerini sadece halka açılma planı yaptıklarını da vurgulayarak sözlerini şöyle sürdürüyor: "Yıllar sonra yeniden 30 ülkeye ihracat yapar hale geldik. Bu yıl ihracat yapılan ülke sayısını 50'ye çıkaracağız. Piyasaların alt üst olduğu günlerde içe kapanmadık. Tam tersine tarihimizin en büyük reklam kampanyasını başlattık. Pek çok firma çekiniyor, biz üstelik de sektörün reklamını yapıyoruz. Türk halkı balık yesin istiyoruz" diyor.