Türkiye ayakkabı perakende sektörünün lideri Ziylan Grubu, 2012 yılından beri ulusal ve uluslararası çok sayıda fon ve kuruluşla yürüttüğü ortaklık görüşmelerini sonuçlandırdı. Ziylan Grup, BİM, Gözde Girişim ve Mater Footwear BV ile ortaklık anlaşması imzaladı.
FLO, Polaris, Kinetix ve Lumberjack gibi markaları ve 295 mağazası ile Türkiye ayakkabı perakende sektörünün en büyük şirketi olan Ziylan
Grubu ile Konsorsiyum arasında %50-%50 eşit ortaklık anlaşması yapıldı.
Ziylan Grubu, 2012 yılından beri yürüttüğü ortaklık görüşmelerini sonuçlandırdı. Bugüne kadar birçok ulusal ve uluslararası fon ve kuruluşun tekliflerini değerlendiren Ziylan Grubu, Türkiye'nin en büyük perakende şirketi BİM Birleşik Mağazalar A.Ş., Yıldız Holding'in hissedarı olduğu Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı A.Ş ve Turkven'in danışmanlığını yaptığı girişim sermayesi fonlarının iştiraki Mater Footwear BV'den oluşan konsorsiyum ile %50-%50 ortaklık anlaşması imzaladı. Ziylan Grubu, bu anlaşmayla 2023 yılında Türkiye'den çıkacak 10 global markadan biri olma hedefi doğrultusunda, Lumberjack satın alımından sonra ikinci büyük adımını da atmış oldu.
Türkiye geneline yayılmış toplam 295 FLO ve Polaris mağazasıyla yılda 20 milyon çiftin üzerinde ayakkabı satışı gerçekleştiren Ziylan Grubu, uzun bir süredir yatırımcıların ilgi odağıydı. Konuyla ilgili bir açıklama yapan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, ortaklık görüşmelerinin BİM, Gözde Girişim ve Mater Footwear BV'den oluşan konsorsiyum lehine sonuçlandığını açıkladı. Mehmet Ziylan, "Goldman Sachs danışmanlığında yaptığımız ortaklık görüşmelerimizi ilk günden beri Ziylan Grubu'nun gelecek vizyonuyla örtüşen, ortak hedef oluşturma ve karşılıklı değer yaratma kriterlerini sağlayabileceğimiz bir işbirliği yapma ışığında yürütüyorduk. Bu kriterlere uygunluk açısından Yönetim Kurulu'muz Bim, Gözde Girişim ve Mater Footwear BV Konsorsiyumu'nda karar kıldı" dedi. Mehmet Ziylan, Konsorsiyumun Ziylan Grubu'nun yüzde 50'sine karşılık gelen oranda hissesini satın almasına ilişkin anlaşmanın imzalandığını ve anlaşmanın Rekabet Kurumu'nun onayına sunulduğunu açıkladı.
"GLOBAL MARKA OLMA HEDEFİMİZDE ÖNEMLİ BİR ADIM DAHA"
Ortaklık kararının Ziylan Grubu'nun 2023 yılında Türkiye'den çıkacak 10 global markadan biri olma hedefi doğrultusunda Lumberjack satın alımından sonra attığı ikinci büyük adım olduğunu vurgulayan Mehmet Ziylan, "Tüm planlarımızı bu hedefe ulaşmak için yapıyor, adımlarımızı bu doğrultuda atıyoruz. Bu kapsamda 2012 yılında dünyanın en tanınmış markalarından Lumberjack'i satın aldık. Bir yandan Lumberjack operasyonunu tamamlarken diğer yandan grubun yeniden yapılanmasını sağlayacak çok önemli kararlar aldık ve uygulamaya koyduk. Bu kapsamda 5 yıllık büyüme stratejimizi ve yol haritamızı da çıkardık. Tüm bunları yaparken bir yandan da gelen ortaklık tekliflerini değerlendiriyorduk. Bugün geldiğimiz noktada Ziylan Grubu'nu global marka olma hedefine taşıyacak bir partner ile ortaklık yaptığımıza inanıyoruz" diye konuştu.
"2015 YILI SONUNA KADAR 450 MAĞAZAYA ULAŞMAYI HEDEFLİYORUZ"
Mehmet Ziylan, Grup olarak 2013 yıl sonunda konsolide edilen rakamlarla 1 Milyar TL ciro barajını aşacaklarını söyledi. 2015 yılı sonu ciro hedefinin, 1.8 Milyar TL olduğunu belirten Ziylan, "Önümüzdeki 3 yılda yaklaşık 100 Milyon TL'lik yatırım yapacağız. Böylece 2015 yılı sonuna kadar mağaza sayımızı 450'nin üzerine, toplam satış alanımızı ise 215 bin metrekareye çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.