1- Tüm dünyada e-reklam pastası hızla büyüyor. Türkiye'de ise pazar henüz ergenlik çağında
2-Ergenlik çağını yaşayan pazar, Türkiye'de geçen yıl 943 milyona ulaştı
3-Dünyada reklam yatırımlarının her 5 dolarından 1'i dijital ortamda kullanılıyor
4-Geçmişte usta-çırak ilişkisiyle gelişen pazarda büyük değişim var. Y kuşağının ustası internet oldu
Son yıllarda reklam dünyasının dinamiklerinde hızlı bir değişim söz konusu. Özellikle internet teknolojisindeki gelişimle dijital reklam pazarındaki hızlı büyüme dikkat çekiyor. Pazarlamacıların bu alandaki hareketliliğe kayıtsız kalmaları mümkün değil. Dünyadaki gelişmeye paralel Türkiye'de de hızlı bir gelişim söz konusu. Ancak rakamlar Türkiye'nin henüz ergenlik çağında olduğunu ortaya koyuyor. Bu hafta StratejiCo ve ERA SABAH'ın Yeni Ekonomi Kulübü e-reklamcıları ağırlayarak konuyu mercek altına aldı. Sektörün önemli oyuncuları e-Reklam'ın gelişimini ve dinamiklerini değerlendirdi. Katılımcıların önemli bir kısmı bu alanın henüz ergenlik döneminde olduğunu ve ergenlere has sıkıntılarının bulunduğunu ifade etti. Hızla büyüyen sektör, yatırımcı olarak da özellikle genç beyinlerin ilgisini çekiyor. Interactive Advertising Burau Türkiye, AdEx - 2012 Türkiye Raporu'na göre dijital reklam yatırımları 2012'de önceki yıla göre yüzde 30 artışla 943 milyon TL oldu. Bu artışla birlikte Türkiye'de dijital reklamcılığın toplam reklamcılık pastasından aldığı pay yüzde 18'e yükseldi.
ABD BÜYÜK OYUNCU
ABD'de dijital reklamcılık gelirleri geçen yıl önceki yıla göre yüzde 15 artarak 36.6 milyar dolar oldu. Aynen Türkiye'de olduğu gibi, ABD'de 2012 yılında ilk iki sırayı yüzde 47 ile arama motoru reklamcılığı ve yüzde 21 display reklamcılığı aldı.
SABAH Yeni Ekonomi Kulübü, e-reklam sektörünün önemli oyuncularını bir araya getirerek dijital pazarlamayı masaya yatırdı. Katılımcılar, hızla büyüyen bu alandaki gelişmeleri ve öngörülerini paylaştı.