Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü, banliyölerin çalıştırılmasına yönelik bütün hazırlıkları tamamladı. Tamamı yeni ve klimalı trenler, pazartesi gününden itibaren Sincan-Kayaş arasında günde 154 sefer gerçekleştirecek. Yoğun saatlerde her 10 dakikada, diğer saatlerde her 15 dakikada bir yolcu taşıyacak trenlerle Sincan-Ankara arası 31 dakika, Ankara-Kayaş arası 22 dakika olmak üzere doğu batı hattında seyahat süresi toplam 53 dakika olacak.
Banliyö ücretleri, 1,75 kuruş olarak belirlendi. Bir ay sınırsız seyahat imkanı veren abonman kartı ücretleri ise yetişkinler için 65 lira, genç abonman ücreti de 50 lira olacak.
TCDD boş durmadı
Banliyö işletmeciliğine ara verilen sürede TCDD de boş durmadı. Söz konusu süre içerisinde Ankara-Behiçbey arasında yeni çift hat, Behiçbey-Sincan arasında yeni tek hat olmak üzere toplam 28 kilometre yeni tren yolu yapıldı. Ayrıca Kayaş-Sincan arasındaki mevcut demiryolu yeniden elden geçirilerek gerekli düzenlemeler gerçekleştirildi. Hızlı tren işletmeciliğine uyum için hemzemin geçitler alt ve üst geçide dönüştürüldü.
Sincan-Ankara arasında 6 araç alt ve üst geçidi yapılırken, TCDD toplam 170 milyon liranın üzerinde harcama gerçekleştirdi.
Sincan-Kayaş Hattı banliyö seferlerine, Ankara Büyükşehir Belediyesinin Yeni Çiftlik Bulvarı yapımı ve hat üzerindeki hemzemin geçitlerin alt ve üst geçide dönüştürülmesi çalışmaları nedeniyle 1 Ağustos 2011'de son verilmişti.
Daha sonra TCDD, 25 Nisan 2012'de Sincan-Ankara-Kayaş tren hatlarının yeniden inşasını içeren Başkentray Proje ihalesini gerçekleştirdi. Aradan geçen sürede ihaleye yapılan itirazlar ve hukuki süreçler nedeniyle proje hayata geçirilemedi. Son olarak geçen mayıs ayında Kamu İhale Kurumu, Başkentray Projesi ihalesinin iptaline karar verdi.
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Başkentray ihalesine en kısa süre içerisinde yeniden çıkacaklarını açıklamıştı.