Erkek giyimde yurtdışında yakaladığı hızlı büyüme grafiğiyle dikkat çeken Ramsey, "Asla yalnız yürümeyeceksin- You'll never walk alone" marşıyla futbol dünyasında adeta bir fenomen olan Liverpool gibi devlere giyim sponsorluğu yapıyor. Ramsey İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Doğan, "Biz bu sponsorluklara marka yolculuğumuza bir tuğla koymak olarak bakıyoruz. Stratejik hedefimiz Liverpool sponsorluğu ile yeni pazarlarda bilinirlik ve etkinliğimizi artırmak" dedi. Bir erkek giyim markası olarak spor ve futbol ekonomisiyle iç içe olduklarını söyleyen Doğan, "Başta futbol olmak üzere tüm spor branşlarıyla ilgili projelerimiz var. Basketbol, tenis ve hatta bir Hollywood yıldızıyla ilgili sponsorluk olabilir. Bunların hepsi şaşırtacak projeler. Tabi bir yandan da yeni konseptler geliştiriyoruz" diye konuştu. Doğan'ın hedefi her alanda birinci ligde yer almak. Bunun için İngiltere'den İspanya'ya kadar tüm ülkelerde projeleri olduğunu belirten Hüseyin Doğan'la markanın sponsorluk planlarını konuştuk.
Liverpool ile anlaşmanızın süresi nedir?
İki sezondur sürüyor. Amacımıza ulaştığımızı düşünüyorum. Bizim açımızdan çok başarılı bir sponsorluk oldu.
Devam ettirmeyi düşünüyor musunuz?
Liverpool FC'yle sponsorluğumuz sıkıntısız bir şekilde sürüyor. Kulüp de bu sponsorluktan çok memnun. Opsiyon süresini değerlendireceğiz.
Bu sponsorluk satışlarınıza ve markanıza nasıl yansıdı?
Bunu tam olarak ölçmek çok kolay değil. Marka bu süreçte yüzde 25 büyüdü. Elbette bunda sponsorluğun etkisi de var. Şu an 18 ülkede 155 satış noktamız var. Yeni pazarlarda ise Doğu'ya öncelik veriyoruz.
Liverpool sizi bir üst lige taşıdı mı?
Böyle büyük bir sponsorluğu yapınca kapılar bize açıldı, çıtamız yükseldi. İstersek çok rahat Barcelona, Real Madrid gibi kulüplere de sponsor olabiliriz. Premier Lig ve La Liga'yla ilgili projelerimiz var.
İSTANBUL MARKALAR MERKEZİ OLACAK
Birleşmiş Markalar Derneği'nin Başkanlığı'na seçildiniz. Hedefleriniz neler?
BMD olarak hedefimiz Türkiye'yi 2023'e kadar bölge ve dünya modasına yön veren ülke konumuna taşımak. İstanbul'u ise 'markalar merkezi' haline getirmek istiyoruz. İstanbul bu potansiyele sahip. Doğru adımları atarak bunu gerçekleştirebiliriz. Orta ve uzun vadeli hedefleri yakalayabilmemiz için markalarımızın yurtdışında yaygınlığını artıracak çalışmalar yapacağız.
Başkanlık döneminizde dünyada bir Türk markası yaratma projeniz var mı?
Türkiye'nin markalı ekonomiye dönüşümünde yurtdışı mağazaları önemli. Yeni dönemde şirketlerin bu konuda aktif olmaları için çalışmalar yapacağız.
SPORCULARA YATIRIMA DEVAM EDECEĞİZ
Yakın dönemde forma sponsorluğu almayı planlamadıklarını ifade eden Hüseyin Doğan, buna rağmen sporculara yatırım yapmaktan vaz geçmeyeceklerini söyledi. Doğan, "Spor ekonomisini kullanmak istiyoruz. Bu forma sponsorluğu mu olur, yoksa giyim mi bakacağız. Resmi giyim sponsorluğunda ürünün denenmesi, kullanılması var. Wembley'e çıktık, kupa finallerinde oyuncular, sponsorları olan firmayı da tanıtan takım elbiseleriyle sahada geziyorlar" diye konuştu.
LIVERPOOL'LULARA TÜRKÇE ŞARKI SÖYLETTİK
LIverpool'un İngiltere dışında en büyük taraftar grubu Rusya'da. Hüseyin Doğan sponsorluğun Rusya'da çok etkili olduğunu belirterek, "Elbette resmi giyim sponsorluğu, formadan daha az etkili. Ancak Liverpool'lu yöneticiler "Sizin yaptıklarınızı ana sponsorlarımız bile yapamadı" diyorlar. Reklam filmi hazırlaylarak taraftarlara Türk şarkısı söylettik. İlgilenmediğimiz pazarlardan bile teklif aldık" dedi.
LIVERPOOL RENKLERİ ETKİLİ OLDU
Hüseyin Doğan sponsorluk vermek için neden Liverpool'u seçtiğini şöyle anlatıyor: "Her zaman Liverpool'a ilgim vardı. Çünkü Beşiktaşlıyım ve onlarında renkleri siyah-beyaz. İngiltere'de yaşadığım yere yakın olduğu için Arsenal ve Tottenam'ın maçlarına giderdim. Sponsor olduktan sonra da Liverpool maçlarına gittim."
ÇOCUKLARA GİYİM YARDIMI SÜRECEK
BMD'nin fakir çocukları giydirme projesi yeni yönetim döneminde de devam edecek. Hüseyin Doğan, BMD olarak sosyal sorumluluk projeleriyle birlikte toplumsal, ekonomik ve akademik her türlü katkıda bulunmayı sürdüreceklerini belirtti.