24 yıl önce yarattıkları Koton markasının yüzde 50'sini bir özel girişim sermayesine 500 milyon dolara satan Yılmaz ve Gülden Yılmaz çifti, geçen yıl yüzde 55 büyüdüklerini, bu yıl ve 2013'te de yüzde 45 büyüyeceklerini,
A Haber'de Sabah Gazetesi Ekonomi Yazarı Şelale Kadak'ın hazırlayıp sunduğu İş'te Hayat programında açıkladı. Sadece geçen ay yurtdışında 3 mağaza birden açan Koton, 300 olan mağaza sayısını 2016 yılında 650'ye çıkaracak.
1 milyar doları görmeden şirketi satmam demişti Gülden Yılmaz. Öyle de oldu. Şirketin yarısını bir fon şirketine 500 milyon dolara sattınız.
Yılmaz Yılmaz: Düşündüğümüz rakamı gördük. Koton'un kapısında hep birileri oldu ama satmak gündemimizdeki bir konu değildi. Perakende sektörü çok gözde. Koton da hızlı ve istikrarlı büyüyen bir şirket.
Satıştan gelen parayla büyümeyi finanse ediyorsunuz herhalde...
Y.Y: Finansal açıdan çok da etkisi olmadı. Çünkü büyük oranda cebe çalıştık. Koton, fon üretebilen bir firma. Kendi kârı ile yatırımını yapıyor. Şimdi fonun içindeki bir grup, 300 milyar dolarlık Singapurlu büyük fon. Dolayısıyla Singapur demek, Ocak 2013'te Endonezya ve Çin'de nasıl büyüyebiliriz anlamına geliyor. Fon sayesinde dünyada ulaşılabilirliğimiz artıyor. Kollarımız biraz daha uzadı.
Uzakdoğu'da perakendeye gireceksiniz yani? Gülden Yılmaz
2014'te Uzakdoğu'da perakendeciliğe başlayacağız.
İlk nerede açacaksınız mağazayı, Çin'de mi?
G. Y: Çin'de değil, Endonezya'yı konuşuyoruz. Çünkü Çin çok zor bir pazar, bir sonraki adım olabilir.
'2016'DA 650 MAĞAZAYA ULAŞACAĞIZ'
Toplamda kaç mağazaya ulaştınız?
Y.Y: Şu anda 300 mağazadayız. 2000 yılında sadece 10 mağazamız vardı ve en büyük mağazamız 300 metrekareydi, şimdi 1.500 metrekare mağazalar açıyoruz.
Hedefinizi öğrenebilir miyim?
2016'da 650 mağaza hedefimiz var.
En verimli yurtdışı mağazaları hangi ülkede?
Avrupa'da, eski Yugoslavya Cumhuriyetleri'nde iyi gidiyoruz.