Hırvatistan'dan Azerbaycan'a, Birleşik Arap Emirlikleri'nden Kosova'ya hatta Singapur, Vietnam gibi Asya'nın en uç ülkelerinde bile Türk dizileri televizyon ekranlarının vazgeçilmezi oldu. Ortadoğu'da fırtına gibi esen, işadamlarına toplantı erteleten Türk dizileri, ihracatta da büyük bir değer yaratmış durumda. Geçen yıl 20 ülkeye 100 dizi satan Türkiye, 60 milyon dolarlık ihracatını bu yıl 100 milyona çıkarmayı hedefliyor. Sosyal alanda Arap coğrafyasında etkisi artan Türk dizileri ekonomik anlamda da etkisini göstermeye başladı. Arap Baharı ile birlikte son 18 aylık veriler dizilerin reklam pazarına damga vurduğunu gösteriyor.
SON AVRUPA'DA İLK
2010'da bölgede gösterimde olan 81 dizi sayısı 2011'de 160'a ulaştı. Bunun büyük kısmını ise Türk dizileri oluşturdu. Lübnanlı K&Partners TV Services'in CEO'su Nabil Kazan, bu dönemde reklam pazarının yüzde 35'lik artışla 14.3 milyar dolara ulaştığını bu artışta Türk dizilerinin rolünün yüksek olduğunu söyledi. Son dönemde Rusya, Ukrayna, gibi ülkeleri etkileyen Türk dizileri rüzgârı şimdi de Avrupa'nın ekonomisi güçlü, sosyal yaşam düzeyi yüksek Batı kesimine de ulaştı. ilk kez bir Türk dizisi İsveç'te devlet televizyonunda ekranlara çıkmaya hazırlanıyor. İsveç'in TRT'si olarak bilinen Sveriges Television (STV) Atv'de yayınlanan Son dizisi için imzayı attı. Bu imzayla ilk kez bir Türk dizisi Batı Avrupa'da yayına girecek.
İsveç'te ekrana çıkıyor
16 kanalın yayın yaptığı İsveç'te 6 farklı istasyonu bulunan STV'nin izlenme payı yüzde 36.3. Eurovision 2013 yarışmasına ev sahipliği yapacak olan STV, Son dizisini ocaktan itibaren İsveçli hayranlarıyla buluşturacak. Son dizisinin kendilerini heyecanlandırdığını söyleyen STV yöneticisi Göran Danesten, "Bu film harika ve farklı bir iz bırakacak" dedi.