İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. köprünün yapımını da içeren ''Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Kesimi''nin ihalesine 5 teklif geldi.
Tekliflerin alındığı Karayolları Genel Müdürlüğü toplantı salonunda bir açıklama yapan Karayolları Genel Müdür Yardımcısı ve İhale Komisyonu Başkanı İhsan Akbıyık,ihaleyle ilgili bugüne kadar yaşanan gelişmeleri anlattıktan sonra gelen teklifleri şöyle açıkladı:
''Bugün saat 10.00 itibariyle ihaleye, Salini-Gülermak Ortak Girişimi, İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi Ortak Girişim Grubu, China Communications Construction-Doğuş İnşaat Ticaret AŞ-Yapı Merkezi-Arkon İnşaat Ortak Girişimi, MAPA İnşaat ve Ticaret AŞ ile Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limak İnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat olmak üzere 5 teklif gelmiştir'' dedi.
İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. köprünün yapımını da içeren ''Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy Kesimi'' ihalesinde China Communications Construction-Doğuş İnşaat Ticaret AŞ-Yapı Merkezi-Arkon İnşaat OGG'nin teklifi ''uygun dokuman çıkmadığı'' gerekçesiyle alınmadı.
Karayolları Genel Müdürlüğü toplantı salonundaki teklif alma işleminde Karayolları Genel Müdür Yardımcısı ve İhale Komisyonu Başkanı İhsan Akbıyık, tekliflerin kontrolü için salondaki basın mensuplarını dışarı çıkardı. Akbıyık, daha sonra gazetecileri tekrar içeri davet ederek açıklamada bulundu.
Gazetecilerin salondan çıkarılmasının nedeninin ihale mevzuatından kaynaklandığını bildiren Akbıyık, Salini-Gülermak OGG ve İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret AŞ-Astaldi OGG'nin tekliflerindeki mecburi şartlar zarfının uygun çıktığını bildirdi. Akbıyık, ''China Communications Construction-Doğuş İnşaat Ticaret AŞ-Yapı Merkezi-Arkon İnşaat firmalarından oluşan ortak girişiminin uygun doküman çıkmadığı için tekliflerini alamadık. Zarflarını iade ettik. MAPA firması mecburi şartlar zarfı uygun çıktı. Ayırca son katılımcı Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-Limakİnşaat-Makyol İnşaat-Kalyon İnşaat firmalarının vermiş olduğu mecburi şartlar zarfı uygun çıktı'' dedi.
''Mayıs ayı içerisinde neticelendirmeyi umut ediyoruz''
İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. köprünün yapımını da içeren ''Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy Kesimi'nin ihalesinde teklif alma işlemi tamamlandı. Karayolları Genel Müdür Yardımcısı ve İhale Komisyonu Başkanı İhsan Akbıyık, ''Sözleşme süresi, yapım ve işletme, en kısa teklif uygun teklif olarak kabul edilecek. İhalede pazarlık olmayacak. Mayıs ayı içerisinde neticelendirmeyi umut ediyoruz'' dedi.
Akbıyık, Yap İşlet Devret (YİD) modeliyle gerçekleşecek projeye ilişkin tekliflerin alındığı Karayolları Genel Müdürlüğü toplantı salonunda, ihalenin bundan sonraki süreciyle ilgili açıklamalarda bulundu.
İhalenin bügünkü sürecinin tamamlandığını bildiren Akbıyık, önümüzdeki günlerde komisyonun teknik çalışmalarını yapmak üzere yeterlilik zarflarını açılacağını kaydetti. Yeterlilik şartlarının 100 puan üzerinden değerlendirmeye tabi tutulacağını açıklayan Akbıyık, 70 ve üzerinde puan alan isteklilere, teklif zarflarının açılmasında hazır bulunmaları için iadeli taahhütlü bir davet mektubu gönderileceklerini ifade etti. Akbıyık, 70'in altında puan alan isteklilerin ''yeterlilik şartlarını sağlayamadıkları'' için teklif zarfları ile yeterlilik dokümanları zarfının iade edileceğini ve görevlendirme dışı bırakılacağını belirtti.
''Mayıs ayında tamamlamayı umut ediyoruz''
Yeterlilik şartlarını geçen firmaların temsilcilerinin huzurunda teklif zarflarının veriliş sırasına göre açılacağını bildiren Akbıyık, ''Teklif zarflarının içeriğinin kontrolü yapılacak, belgelerinde eksiklik olan isteklilerin teklif mektubu açılmadan teklif zarfları iade edilecektir. Belgeleri tamam olan isteklilerin ayrıntılı incelemesi için oturum yeniden kapatılacaktır. İncelemenin ardından teklif zarfları yeterli bulunan isteklilere teklif mektuplarının açılması aşamasında bulunmaları amacıyla davet mektupları gönderilecektir. Sözleşme süresi, yapım ve işletme en kısa teklif, uygun teklif olarak kabul edilecek ve süreç bu şekilde sonlandırılacaktır'' diye konuştu.
Teklif mektuplarının basın huzurunda açılacağını bildiren Akbıyık, bir soru üzerine, ''Bunda pazarlık olmayacak. Verilen teklif geçerli olacak. En kısa sürede, Mayıs ayı içerisinde neticelendirmeyi umut ediyoruz'' dedi.
Araç garantisi 135 bin otomobil
Bu arada, 10 Ocak'ta yapılan Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Köprü inşaatı ihalesine teklif gelmemişti. Bunun üzerine harekete geçen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü, projeyi 2 bölüme ayırdı. Revize edilen projeden 3. köprü ile 90 kilometrelik bağlantı yollarının YİD modeli ile ihale edilmesi kararlaştırıldı. Kuzey Marmara Otoyol Projesi'nin Asya ve Avrupa bölümündeki yaklaşık 314 kilometrelik otoyolların ise kamu kaynağı ile inşa edilmesi benimsendi.
Karayolları Genel Müdürlüğü, 3. köprü ve bağlantı yollarının geçeceği bölümdeki kamulaştırmanın tamamını gerçekleştirecek. İlk ihalede günlük 100 bin otomobile eşdeğer araç garantisi de yeni şartnamede 135 bine çıkarıldı. Yapılan bir yasal düzenleme ile köprü inşaatı KDV'den muaf tutuldu.
İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. köprü, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprü'lerinin daha kuzeyinden geçecek. Garipçe ve Poyrazköy mevkisi arasına inşa edilecek köprü 1275 metre uzunluğunda olacak.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, ''Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Kesimi''nin ihalesine ilişkin, ''Türkiye'nin, dünyada her tarafta krizin ülkeleri kasıp kavurduğu, ekonomileri zorladığı bir dönemde böylesine 4 - 4,5 katrilyonluk bir projeyi, genel bütçe imkanlarını kullanmadan yap- işlet-devret modeliyle gerçekleştirmiş olması güçlü siyasi irade, güven ve istikrarın bir sonucudur'' dedi.
Yıldırım, Şanlıurfa temasları kapsamında Abide Köprülü Kavşağı Projesi'nin temel atma törenine katıldıktan sonra polisevinde gazetecilerin 3. Boğaz Köprüsü ihalesine ilişkin sorularını cevapladı.
Bugün saat 10.00 itibariyle Karayolları Genel Müdürlüğü'ne bu konuda 5 teklifin geldiğini, bu tekliflerden 1 saat sonra başka bir teklifin daha yapıldığını ancak dikkate alınmadığını ifade eden Yıldırım, ilk incelemede 5 teklif içerisinden eksik evrakı olan birinin değerlendirme dışı kaldığını söyledi.
4 firmayla ilgili değerlendirmenin ise kısa sürede tamamlanacağını ve çalışmalara devam edileceğini belirten Bakan Yıldırım, şunları kaydetti:
''Hayırlı uğurlu olsun, Türkiye'nin, dünyada her tarafta krizin ülkeleri kasıp kavurduğu, ekonomileri zorladığı bir dönemde, böylesine 4 - 4,5 katrilyonluk bir projeyi, genel bütçe imkanlarını kullanmadan yap- işlet-devret modeliyle gerçekleştirmiş olması, Türkiye'deki güçlü siyasi irade, güven ve istikrarın bir sonucudur. Türkiye geçmiş yıllarda yarınına yönelik hesap veremezken, bugün gelecek 10 yılına, 20 yılına yatırım yapılabilen bir ülke haline gelmiştir. Boğaz Köprüsü'ne verilen tekliflerin de gösterdiği budur. Güzel olan bir şey var, Türk müteahhitlerinin içinde olduğu konsorsiyum var. Hatta bir tanesinde tamamen Türk müteahhitlerinin oluşturduğu bir grup teklif vermiştir. Bu da ülkemiz adına umut verici, sevindirici bir şeydir.''