Türk Telekom Grubu 2012 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı.
Altyapıya ve teknolojiye yatırımlara devam edilirken ilk 3 ayda Türk Telekom Grubu konsolide yatırımı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 29 artarak 405 milyon liraya ulaştı. Geniş bant interneti daha geniş kitlelere ulaştırma ve en yeni teknolojileri Türkiye'ye sunma hedefiyle atılan adımlar ile 1 milyondan fazla hanede fiber internete erişim sağlandı. Türk Telekom Grubu sabit geniş bant hat sayısı ilk kez 7 milyonu aşarken ilk 3 ayda net 238 bin artış gerçekleştirildi.
Böylece 2003 yılında Türkiye'de Türk Telekom tarafından sunulmaya başlanan ADSL hizmeti abonesi 1. çeyrek itibariyle en yüksek sayısına ulaştı.
Türk Telekom Grup Üst Yöneticisi (CEO) Hakam Kanafani, Türk Telekom'un 2012 birinci çeyrek sonuçlarına ilişkin değerlendirmesinde şunları kaydetti:
''2012 yılının ilk çeyreğinde Türk Telekom Grubu'nun gelirlerini artırmayı sürdürdüğünü ve güçlü bir FAVÖK marjı elde ettiğini duyurmaktan memnuniyet duyuyorum. Konsolide çeyrek gelirlerimiz yıldan yıla yüzde 3 artarak 3 milyar liraya ulaştı ve elde ettiğimiz yüzde 42 FAVÖK marjına, net karımızda yıldan yıla yüzde 27'lik bir artış eşlik etti. Yılın ilk çeyreği, özellikle yeni sabit geniş bant ürünlerimiz ve hizmetlerimizle yıla iyi bir başlangıç oldu. Binaya ve eve kadar yüksek hızda fiber teklifimiz 1 milyon haneye (home pass) ulaştı. Sabit geniş bant müşteri sayısı 7 milyonu geçti. Sabit hat tarafında önceki çeyreklerde görülen olumlu trendler, ADSL müşterilerimizin daha yüksek hız ve kapasite tercih etmesi ve giderek artan sayıda PSTN müşterimizin sabit ses dakika paketlerimize geçmesiyle devam etti.
Türkiye mobil pazarı ilk çeyrekte ne kadar rekabetçi olduğunu bir kere daha gösterdi. Mobil pazardaki yoğun rekabete rağmen mobil şirketimiz Avea, müşteri tabanını ve gelirlerini artırarak akıllı büyüme stratejisine devam etti. Avea ilk çeyrekte net 170 bin abone elde etti ve toplam müşteri bazını yıldan yıla yüzde 9 artırarak abone sayısını 12,9 milyona çıkardı. Mobil gelirler yıldan yıla yüzde 12 artarak 787 milyon liraya çıktı. FAVÖK, data ve gelen arama gelirlerindeki belirgin büyümenin desteğiyle yıldan yıla yüzde 12 büyüdü.Yenilikçi tarifeler ve katma değerli hizmetler, gelişmiş satış kanalı ve müşteri hizmetleri, daha güçlü bir ağ, akıllı telefon ortaklıkları ve Grup bazında çapraz satış faaliyetleri ile Avea, Türk Telekom Grubu'nun büyümesini sağlayan ana unsurlardan biri olmaya devam etti.''
Grubun eğitim içeriği şirketi Sebit'in ilk çeyrekte bir online eğitim uygulamaları marketini devreye soktuğunu anımsatan Kanafani, Türk Telekom Grubu'nun global platformda ulaştığı nokta ve bilgi ve iletişim teknolojileri stratejisinin göstergesi olarak Sebit'in Türkiye, ABD ve diğer ülkelerde birçok dilde dünya klasmanında online eğitim içeriği sunduğunu kaydetti.
Hem sabit hem de mobilde ilk çeyrekte toplam 405 milyon lira yatırım yaparak altyapı ve teknoloji yatırımlarını sürdürdüklerini ifade eden Kanafani, ''Grup şirketlerimiz arasındaki sinerjiden faydalanarak entegre telekom çözümleri ve uçtan uca kurumsal hizmetler sunmaya devam ediyoruz. Başarımız ve sahip olduğumuz avantajların kökeninde, geniş yenilikçi ürün ve hizmet portföyümüz, güçlü ve proaktif insan sermayemiz ve müşteri odağımız yatıyor. 2012 yılı hedeflerimize ulaşma yolunda iyi bir konumdayız'' değerlendirmesinde bulundu.