Doruk Electra, 6-8 saat arasında tamamen şarj edilebiliyor. Ful şarj ile 280 kilometre yol alabiliyor. 100 kilometrede 3-7 litre dizele eşdeğer yakıt tüketimine sahip. Gün içinde yapılan aralıklı şarjlar ile menzili yüzde 30-40 artırmak mümkün. Otobüsün on-board şarj ünitesi bulunduğunu bildiren Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, "Bununla ürünümüz, sanayi tipi 3 faz elektriğin olduğu her yerde şarj edilebiliyor, evlerde dahi." dedi.
Otokar'ın elektrikli otobüsü Doruk Electra basın toplantısı ile kamuoyuna tanıtıldı. Konuşmasında, artan petrol fiyatları ve çevre sorunlarına işaret eden Görgüç, "2013 itibari ile devreye girecek Euro VI regül'syonları sonrasında emisyonları kısan sınırlamalar getirilecek. Bu anlamda alternatif yakıtlar önemli bir hal alacak. Kuşku yok elektrikli, hibritli, yakıt pili gibi taşıtlara da talep artacak." öngörülerinde bulundu. Ar-Ge faaliyetlerinden de bahseden Görgüç, 2007'de hibrit otobüs Doruk Hibra'yı imal ettiklerini aktardı. Görgüç, "2009'da bunun doğalgazlı versiyonu Doruk DG'yi ortaya koyduk. 2011'de de 12 metre doğalgazlı otobüs Kent DG'yi tüketici ile buluşturduk." dedi.
Doruk Electra'nın Türkiye'nin ilk elektrikli otobüsü olduğunu belirten Görgüç, "Proje adına 3,5 seneye varan faaliyetlerimiz söz konusu. Ürün için ilk olarak matematiksel modeller simülasyonu yaptık. Ardından laboratuvar ve test alanlarında denemelerde bulunduk. Son olarak da yol testlerini ve homologosyonu tamamladık." bilgisini verdi. Doruk Electra'nın içerdiği parçalara değinen Otokar Genel Müdürü, "Otobüs, tamamen elektrikli olup, arka tarafında enerji yönetimi ve güç kontrol ünitesi bulunuyor. Ayrıca elektrik tahrik motoru ve robotize edilmiş manual şanzımanı var. Otobüsün tabanında da akü paketi ve kontrolü ünitesi yer alıyor." dedi. Dizel otobüsler ile elektrikli otobüsleri karşılaştıran Serdar Görgüç, şunları aktardı:
"İçten yanmalı motorlu otobüslerde yakıt tüketimi 100 kilometrede ortalama 30-40 litredir. Doruk Electra'da 100 kilometrede ortalama yakıt maliyeti 3-7 litre dizel eşdeğerindedir. Dizellerde egzoz emisyonu sorunu var, onların yarattığı çevre kirliliği var. Buna mukabil elektriklilerde egzoz emisyonu yok. Dizel motorlarda gürültü varken, elektrikli motorda yok. Dizel otobüslerin motoru periyodik bakım ve yağ değişimi gerektirirken, elektrikli otobüslerin motoru böyle bir bakım ve değişim gerektirmiyor."
Taşıta konumlanan uyarı ışıkları ile şarj durumunun görülebileceğini dile getiren Genel Müdür Görgüç, akülerin ECE R100-01 yönetmeliğine uygun olduğunu duyurdu. Akülerin aşırı şarj, çarpışma, yanma ve kısa devrelere göre ortaya koyulan Lityum Demir, Magnezyum Fosfat teknolojisine sahip olduğundan söz etti.
50 YOLCU KAPASİTELİ
Doruk Electra, 25 oturan, 24 ayakta, 1 tekerlikli sandalyeli yolcu taşıyabiliyor. Otobüsün azami ağırlığı ise 13,5 ton. Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, yeni ürünleri ile topluma daha temiz çevre, sıfır emisyon, daha sessiz trafik, daha az maliyet vaat ettiklerini vurguladı.
Basın toplantısında gatecilerin seri üretim ile ilgili sorularını cevaplayan Görgüç, "Taşıt, seri üretime hazır. Bu, tek tek diğer otobüsler gibi üretilecek ve showrooma konulacak bir ürün değil. Her an sipariş kabul edilebilir." karşılığını verdi.
Rakamlarla Doruk Electra:
Menzili: 280 kilometre
Akü şarj süresi: 6-8 saat
Maksimum sürati: 70 kilometre
Manual şanzımanı: 6 ileri 1 geri