Geçen yılı ciroda yüzde 15, turist sayısında da yüzde 35'lik büyümeyle tamamlayan Kayı Group'a bağlı GTI Travel, 2012'de operasyonlarına yeni ülkeleri ekleme kararı aldı. Bu yıl yeni pazar olarak Bulgaristan'ı seçen grup ayrıca Mısır, İspanya ve Kanarya Adaları'na da odaklanacak.
HEDEF 1.3 MİLYON TURİST
Bugüne kadar sadece Türkiye'ye turist taşıdıkları, artık Almanya'dan İspanya, Güney Kıbrıs, Bulgaristan ve Mısır'a da tatilci götürecekleri söyleyen Kayı Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Talha Görgülü, "Yılda 1 milyon kişiye hizmet verip, Avrupa'nın yedinci büyük tur operatörü olduk. 8 ülkeden değişik noktalara uçuş yapıyoruz. GTI olarak Türkiye spesyalisti olmaktan çıkıp, artık tüm dünyaya hizmet vereceğiz. 2012 hedefimiz Türkiye'ye 1.3 milyon turist getirmek" dedi. Görgülü, Avrupa'da ekim ayında başlayan erken rezervasyon döneminin ilk sonuçlarına göre ocak ayına kadar Kayı Grubu içerisinde yüzde 80, Türkiye genelinde ise yüzde 35'lik talep artışı yaşandığını ifade etti. Görgülü sözlerini şöyle sürdürdü: "2012'nin genel itibariyle iyi geçeceğini düşünüyoruz. Yıl sonunda gelen turist sayısı 33 milyona ulaşır ama önlemler alınırsa bu sayı 40 milyona çıkabilir."
750 BİN PAKET TUR
1 milyar euroluk ciro ve yıllık 600 bin paket tur satışıyla şu anda Avrupa'nın en büyük Türk tur operatörü haline geldiklerini söyleyen Görgülü, yıl sonunda satışını yaptıkları tatil paketi sayısını 750 bine çıkarmayı hedeflediklerini de söyledi.
'TÜRK TURİZMCİLER DESTEKLENMELİ'
Dünya
devi tur operatörü Thomas Cook'un İngiliz hükümetinin desteğiyle ayakta durmaya çalıştığını belirten Talha Görgülü, Türkiye'de de benzer destekler verilmesi gerektiğini söyledi. Görgülü, bugünkü rekabet koşulları altında turizm sektörünün ciddi tehlike altında bulunduğunu, 'nasılsa turist geliyor' denilerek önlem alınmazsa bunun gelecekte önemli bir soruna neden olacağı konusunda uyarıda bulundu.