SABAH'ın 6 gündür üst üste haber yaparak gündeme getirdiği skandala Atlasjet'ten tek bir yanıt gelmezken şirket yönetimi çareyi gazetemize sansür uygulamakta buldu. SABAH'ın günlerdir yazdığı iddiaları yanıtlamak için basın toplantısı yapacağını duyuran ve bütün gazetelere mail atan Atlasjet Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy bir tek gazetemize davet göndermedi. Murat Ersoy'un bizzat kendisinin SABAH'ın çağrılmaması için talimat verdiği de öğrenildi. Tıpkı 57 kişinin hayatını kaybettiği
Isparta kazasında birçok delilin sansürlenmesi gibi bu alışkanlığın basın toplantısında da yaşanması dikkat çekti. Böylece şirket Türk basın tarihinde büyük bir skandala imza atmış oldu. SABAH olarak biz de Atlasjet'e ilişkin sorularımızı buradan yayınlama kararı aldık.
ERSOY BUNLARA CEVAP VERSİN
1- 30
Kasım 2007'de Isparta'da meydana gelen kazadan sonra kazazede ailelerine şirketiniz tarafından "Size 25 bin lira verelim dava hakkından vazgeçin" teklifi yapıldı mı?
2- Bu
yöntemle kaç aileyle anlaşma imzaladınız. Bu ailelere ne kadar ödeme yaptınız?
3- Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün dışarıdan uçak kiralamayla ilgili yasağının sadece Atlasjet'e yönelik kaldırıldığı doğru mu?
4- Atlasjet
ile World Focus firmasının anlaşmasının 25 Kasım 2007'de bitmesine rağmen izinsiz olarak uçağı uçurmaya devam ettiğiniz iddia ediliyor. Kaza sırasında uçağın uçuş izni var mıydı?
5- Bilirkişi
raporlarında pilotun uçuş lisansının yeterli olmadığı belirtiliyor. Ayrıca pilotların hiçbir kurumda daha önceden çalıştırılmadığı iddia ediliyor. Bu eğitimsiz pilotları neden istihdam ettiniz?
6- Geçen hafta mahkemeye gönderilen bilirkişi raporundaki "Uçak arızalıydı, uçmaması gerekirdi" ve "Pilotların lisansı yetersiz " tespitini nasıl yorumluyorsunuz?
7- Kazanın
hemen ardından "Pilot hatasıdır, uçakta teknik arıza yok" diyen Genel Müdürünüz Tuncay Doğaner bu açıklamayı hangi belge ve bilgilere dayanarak yaptı?
8- Kazanın
hemen ardından inceleme bile yapılmadan "Pilot hatasıdır" açıklaması yapan dönemin SHGM Müdürü Ali Arıduru veya bir yakınıyla resmi ya da gayri resmi bir ticari bağlantınız var mı?
9- İsmi BBP Lideri Muhsin Yazıcıoğlu'nun yaşadığı kazada da geçen ve karakutuyu söküp kaçırdığı ortaya çıkan SGHM Kaza Kırım Ekibi Başkanı Feridun Seren'le resmi ya da gayri resmi bir bağlantınız oldu mu? Bu şahısla herhangi bir maddi bağlantınız var mı?
10- Isparta'da
düşen uçağınızın karakutusu şu anda nerede bilginiz var mı?
11- Karakutunun kayıp olduğu ve kayıtlarının silindiğinin belgelerini yayınladık. Bunlar size bir havayolu şirketi olarak ne düşündürüyor?
12- Adı
WikiLeaks'te geçen ve dönemin SHGM Müdürü Ali Arıduru'nun Atlasjet kazasına ilişkin Amerika'dan gelen inceleme uzmanları için büyükelçiliği arayıp "Lütfen Türk kamuoyuyla paylaşmayın" ricasını nasıl yorumluyorsunuz?
13- Amerikalı
uzmanların hazırladığı kaza kırım raporuna ilişkin bir bilginiz var mı?
14- Şirket olarak bu kadar soru işaretinin doğduğu bir kazada kendi iç araştırmanızı yaptınız mı? Yaptıysanız ne gibi sonuçlar çıktı?