Boyner Büyük Mağazacılık, Yeni Karamürsel Giyim ve İhtiyaç Maddeleri Ticaret ve Sanayi AŞ (YKM) hisselerinin yüzde 63'ünü ve Yeni Karamürsel Giyim ve İhtiyaç Maddeleri Pazarlama AŞ'nin (YKM Pazarlama) yüzde 20,62'sini satın aldığını duyurdu.
Boyner'den Kamuyu Aydınlatma Platformuna (KAP) yapılan açıklamada, bugün Boyner ile YKM ve YKM Pazarlama hissedarları arasında, YKM hisselerinin yüzde 63'ünün ve YKM AŞ'nin yüzde 56,25 oranındaki iştiraki konumunda olan YKM Pazarlama AŞ'nin hisselerinin ayrıca doğrudan yüzde 20,62'sinin Boyner tarafından satın alınması amacıyla hisse satın alma sözleşmesi imzalandığı bildirildi.
Açıklamada, şunlar kaydedildi:
''Satın alınacak hisseler için tahmini ödeme tutarının 190 milyon lira olması beklenmektedir. Ancak sözleşmeye göre nihai satın alma bedeli, çeşitli performans kriterleri ve bilanço kalemlerindeki değişimler dikkate alınarak belirlenecektir. Şirketimize hisse devri işlemi satın alma işleminin Rekabet Kurumu tarafından onaylanması dahil olmak üzere önşartların yerine gelmesine bağlı olarak tamamlanacaktır. Söz konusu satın alma şirket özkaynakları ve uzun vadeli banka kredisinden oluşan bir karma finansman yöntemi ile fonlanacaktır. Şirketimiz bu suretle, bir yandan pazarda organik büyümesine devam ederken, bir yandan da farklı lokasyonlarda farklı müşteri segmetlerine hizmet etmekte olan bu satın alma yolu ile hızlı büyüme stratejisini hayata geçirecektir.''
Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner
Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, YKM ile Boyner Büyük Mağazacılık'ın ciddi anlamda birbirlerini tamamladığını düşündüklerini belirterek, ''Onların oldukları yerlerdeki konumları bizim yıllardır bakıp 'ah keşke' dediğimiz konumlardı. YKM ile Boyner cennetteki bir evlilik gibi mükemmel bir resim çıkarıyor'' dedi.
Boyner Büyük Mağazacılık'ın Edition Hotel'de yeni atılımlarını kamuoyuna açıkladığı basın toplantısında Boyner, 60 yıllık geçmişiyle sektörünün en köklü kuruluşlarından YKM Giyim ve İhtiyaç Maddeleri Ticaret ve Sanayi A.Ş'nin yüzde 63 oranındaki çoğunluk hissesini satın almak için anlaştığını belirtti.
Boyner, satış işleminin Rekabet Kurumu'nun onayının ve sözleşmede yer alan ön şartların yerine getirilmesinin ardından tamamlanacağını söyledi.
YKM'nin alımında finansmanın şirket öz kaynağı ve uzun vadeli banka kredisiyle sağlanacağını söyleyen Boyner, YKM'yi 190 milyon TL'lik bir yatırımla aldıklarını ifade etti.
Boyner, sözlerine şu şekilde devam etti:
''Türkiye'de gıda dışı perakendecilik sektöründe böylesine değerli ve adres haline gelmiş bir tarihi markayla yollarımızı birleştirebilmekten büyük bir mutluluk duyuyoruz. Boyner Büyük Mağazacılık olarak, kentlileşen, ihtiyaçları çoğalan, daha fazla satın almak isteyen harcanabilir gelirindeki artışı en bilinçli şekilde değerlendirmek isteyen tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak için, farklı müşteri segmentlerinde ve lokasyonlarda büyüme stratejisi uyguluyoruz. Bu bağlamda, sektörümüzde birçok ilki uygulamış, ki bunların arasında ilk bayi sistemini kurmak, tüketicilerine taksitli alışveriş fırsatı sağlamak, ilk mağaza kartı sunmak da var.''
YKM mağazaları ile birlikte büyümenin hedeflerine ulaşmak için yürüyecekleri yolu daha da kısaltacak gibi göründüğünü dile getiren Cem Boyner, ''YKM ile Boyner Büyük Mağazacılık'ın ciddi anlamda birbirlerini tamamladığını düşünüyoruz. Onların oldukları yerlerdeki konumları bizim yıllardır bakıp 'ah keşke' dediğimiz konumlardı. YKM ile Boyner cennetteki bir evlilik gibi mükemmel bir resim çıkarıyor'' diye konuştu.
Boyner Büyük Mağazacılık CEO'su Aslı Karadeniz
Boyner Büyük Mağazacılık Üst Yöneticisi (CEO) Aslı Karadeniz de, perakende sektöründeki en büyük satın alma işlemlerinden birine imza attıklarını kaydederek, ''Boyner Büyük Mağazacılık uzun zamandır bir yandan organik büyümesini başarıyla sürdürürken, bir yandan da satın alma yoluyla büyüme stratejisine hız kazandırmayı hedefliyordu. Hem şirketimiz hem de sektörümüz açısından büyük bir adım olan bu anlaşma ile konsolide net satışlarımızın ve net satış alanımızın yüzde 70 oranında büyüyeceğini öngörüyoruz'' görüşlerini aktardı.
Karadeniz, sektörde bugüne kadar farklı bölgelerde, farklı müşteri gruplarına hizmet veren bu iki büyük markanın güçlerini birleştirmesiyle, çalışanları ve hissedarları için çok daha büyük değerler yaratabileceklerini belirterek, her iki markanın güçlü yanlarının birleşeceğini ve hızla büyüyeceğini kaydetti.
Boyner Büyük Mağazacılık'ın satın alama işlemiyle mağaza sayısını ikiye katlarken, Türkiye'nin 20 iline daha ulaşarak toplam 47 ilde hizmet vereceklerini dile getiren Karadeniz, ''İki dev markanın 2011 yılı sonu toplam konsolide cirosu 1 milyar TL'yi aşıyor. Boyner'in 3 bin, YKM'nin 2 bin kadar çalışanı var. Toplamda ise 5 bin kadar çalışan sayısı olacak. YKM'nin 65, Boyner Büyük Mağazacılık'ın 68 mağazası bulunuyor. Boyner Büyük Mağazacılık, 2011 yılında 132 bin metrekare net satış alanı ve 660 milyon TL ciroya ulaştı. YKM ise 116 bin metrekare net satış alanı ve 455 milyon TL ciroya sahip'' diye konuştu.
Boyner hisseleri yüzde 8,27 değer kazandı
Boyner Büyük Mağazacılık hisseleri dünkü kapanışa göre yüzde 8,27 oranında değer kazandı.
Bugün, İMKB'de şirketin talebi üzerine geçici olarak kapatılan Boyner'in işlem sırası yeniden açıldı. Boyner'in YKM hisselerinin yüzde 63'ünü ve YKM Pazarlama hisselerinin yüzde 20,62'sini satın almak üzere hisse satın alma sözleşmesi imzaladığını duyurması üzerine şirket hisselerinde hızlı bir yükseliş görüldü.
Dünkü kapanışta 3,02 olan Boyner hisseleri şu dakikalarda dünkü kapanışa göre yüzde 8,27 oranında artarak 3,27 liraya yükseldi.