Hükümet, İstanbul'a yapılacak 3'üncü köprünün de içinde bulunduğu 6 milyar dolarlık Kuzey Marmara Otoyol Projesi'ni iki bölüme ayırdı. Köprü ve 90 kilometrelik bağlantı yollarının yapımı, özel sektör tarafından yap-işlet-devret (YİD) yöntemiyle gerçekleşecek. 1.1 milyar doları köprü olmak üzere bu bölümün maliyetinin yaklaşık 2.5 milyar dolar olması bekleniyor. Geriye kalan yaklaşık 324 kilometrelik otoyolun inşaatı ise kamu kaynaklarından sağlanacak.
MÜTEAHİ DİN YÜKÜ AZALACAK
Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, köprü ve bağlantı yollarının, geri dönüşün en uzun sürecek bölümü olduğunu belirterek, "90 kilometrelik bağlantı yolu, çevreyolu olduğu için ücretsiz olacak. O yüzden sadece köprü geçişlerinden gelir elde edilecek. Bunu daha cazip hale getirecek düzenleme olacak" dedi. Köprü ihalesine özel sektörün ilgisini çekmek için şartnamede önemli değişiklikler yapılacak. 3'üncü köprünün albenisini artırmak için müteahhitlerin yükü azaltılırken, geliri artıracak adımlar atılacak. Günlük 100 bin olan araç garantisi artırılacak, kamulaştırmaları devlet yapacak, müşavirlik bedelini kamu karşılayacak.