YENİ RİSK: PETROL YÜKÜ EN AZ YÜZDE 60 ARTACAK
Türkiye'nin Boğazlar'ı trafikten rahatlatma çalışmaları devam ederken yeni riskler de beliriyor. Yıllık 32 milyon tonluk petrol hacmini İstanbul Boğazları'ndan geçiren CPC (Hazar Boru Hattı) Konsorsiyumu iki yılda bu rakam 67 milyon tona ulaştırmayı hedefliyor. CPC petrolünün uluslararası pazarlara çıkması için dünyanın incisi Boğazlar'ın trafiğindeki tanker sayısının da yılda 5 bin artması anlamına geliyor.
KENERJİYLE BARIŞ MESAJI
Başb kan Erdoğan Türkiye'nin birçok uluslararası projeye ev sahibi olduğunu hatırlatarak, "Küresel ve bölgesel refah adına enerji arz güvenliğine yapıcı katkılara devam edeceğiz" diye konuştu.
50 YILDA 700 KAZA
Çevre Bakanlığı istatistikleri, Boğazlar'daki tanker trafiğinin boyutlarını çarpıcı örneklerle açıklıyor. Türk Boğazları'nda son 50 yılda 700'ün üzerinde deniz kazası meydana geldi. Kazalar sonucu, 25 civarında gemi yandı veya battı. 100 bin tonun üzerinde petrol denize dökülerek çevre felaketlerine sebep oldu.
ALINAN KILAVU Z Hİ ZMETİ YÜ ZDE 30
Bu gemilerin ise tamamı kılavuzluk hizmeti almıyor. 100 metreden küçük gemilerin sadece yüzde 23'ü, 100-150 metre arasındaki gemilerin yüzde 25'i, 150-200 metre arasındaki gemilerin ise yüzde 54'ü kılavuzluk hizmetlerinden yararlanıyor. 300 metreden büyük dev gemilerin tamamı zorunluluk nedeniyle kılavuzluk hizmeti alıyor.
BAŞBAKAN'IN KORKTUĞU SENARYO
İşte olası bir tanker kazası sonrası İstanbul Boğazı'ndaki kâbus senaryosu :
Yangın nedeniyle İstanbul günlerce duman altında kalabilir.
Sızan ve yanan petrol nedeniyle denizlerdeki canlı hayatı ciddi etkilenir.
Şehir içi ulaşım olumsuz etkilenir, trafik karmaşası yaşanır.
Yüzlerce kişi hayatını kaybedebilir.
İstanbulluların günlük ve ekonomik yaşamını olumsuz etkiler.
Astım ve diğer hastalar için riskler oluşturur.
Kıyıda meydana gelecek kaza nedeniyle saraylar ve köprüler yok olabilir.
Karadeniz'in dünya denizleriyle bağlantısı aylarca kesilebilir.
Açık denizlere çıkamayan Karadeniz ülkeleri ekonomik olarak olumsuz etkilenir.