Türkiye'de her yıl 1 milyon 400 bin kadın hamile kalıyor, bunun 200 bini ise İstanbul'da. Yılda doğan bebek sayısı ise 1.5 milyon. Bu rakam pek çok Avrupalı firma için müthiş bir potansiyel, özellikle bu firmalar hazır giyim markasıysa. Küresel ekonomik krizden sonra gelişmekte olan ülkeler üzerinden büyüme stratejisini belirleyen markalar, daha önce yetişkin hazır giyimi ile girdikleri Türkiye'de şimdi de çocuk kategorilerini büyütmeye hazırlanıyor.
MAĞAZA AÇMAK İÇİN SIRADALAR
Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, Marks & Spencer ve Armani çocuk mağazaları için İstinyepark'ta sırada beklerken, Burberry ilk çocuk mağazasını Palladium AVM'de, Armani ise Marmara Forum'da açtı. US Polo ise Marmara Forum'da ilkini açtığı çocuk mağazasını bu yıl beşe çıkarmayı planlıyor. Bahreyn merkezli Landmark Group'un CEO'su Ramanathan Hariharan ise hazır giyim markası Max'ten sonra bebek ve çocuk markası Baby Shop'u Türkiye'ye getiriyor.
Pierre Cardin Kids de geliyor
Aydınlı Grup Genel Müdürü Levent Özkan, Türkiye'de markalı çocuk giyiminde ciddi bir açık olduğunu belirterek, US Polo dışında Pierre Cardin'in de çocuk mağazalarını açmak istediklerini söyledi. Özkan, "Markalar, Türkiye'de çocuk mağazası açmak için hevesli" dedi.
Türkiye'nin cazibesi arttı
İstinyepark Genel Müdürü Hakan Kurt, markaların mağazada bölüm ayırmak yerine ayrıca çocuk mağazası açmaya başladığını söyledi. Kurt, Avrupa'da doğum oranının düşük olmasına karşın, 10 yaş altı nüfusu 14 milyona ulaşan Türkiye'nin cazibesini artırdığını vurguladı.