Pek çok kez yerel marketleri satın alarak pazara giren uluslararası market zincirleri yerellerle baş edemez hale geldi. En son Gaziantep Sankopark'tan ay sonu itibariyle CarrefourSa'nın, bölgeden de Real'in çıkmasıyla başlayan yerli-yabancı market rekabetinde yereller elini güçlendirmeye başladı.
YATIRIMCI YEREL DİYOR
Gaziantep'te Sanko Holding'e ait Sankopark AVM'nin Genel Müdürü Emre Şen, "Yerel market zincirleri yabancılara karşı ciddi anlamda güçlendi. Özellikle bölge halkı yerel marketlerden alışveriş yapmayı tercih ediyor" dedi. Sankopark olarak bölge halkının da yerel marketlerden alışveriş yapma tercihlerini göz önünde bulundurup yerellerle görüşmeye başladıklarını dile getiren Şen, "Yerel bir marketle el sıkışırsak sürpriz olmaz" dedi. Büyükşehirler dışında Anadolu'da da AVM kiralama ve yönetim projeleri olan Inside'ın ortaklarından Muzaffer Gülöz ise Anadolu'da yerele olan ilginin her geçen gün arttığını söyledi. Gülöz, "AVM'yi açacak olan özellikle bölge yatırımcısıysa kendi bölgesinin büyük ve zincir marketini tercih ediyor. Yereller güçlendikçe kiralama konusunda uluslararası marketlere kafa tutuyor" diye konuştu.
Yabancı marketlerin tekeli kırıldı
Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Şeref Songör ise, "Anadolu'da yerel marketler pazarı domine ediyor. Bu yüzden pek çok uluslararası marka denemek için yerel market riskini göze alarak bölgeye giriyor ama istediği satışı elde edemeyince mağazayı kapatıyor. Yabancı marketlerin tekeli kırıldı" dedi.
Operasyonel bir karar
Carrefoursa
Hukuk Direktörü Merter Özay ise, bazı bölgelerdeki mağazaları kapatma kararının tamamen operasyonel olduğunu söyledi. "Başarılı bir büyüme için aynı zamanda rekabeti, müşteriyi ve lokasyonu değerlendirmek ve bazı mağazaları kapatmak gerekli, hatta zorunlu" dedi.