2010'u yüzde 45 büyüme ve 3.5 milyar dolarlık ciro ile kapatan Borusan Holding, 2011'de 4 milyar dolarlık ciro hedefliyor. Geçen yıl 160 milyon dolarlık yatırım yapan Borusan Holding'in hedefi bu yıl bu rakamı 2'ye katlamak ve 325 milyon dolara ulaşmak. Borusan Holding, 5 bin 200 olan çalışan sayısını da 550 kişi artırmayı planlıyor. Borusan Holding'in 2010 yılı verileri ve 2011 hedeflerinin açıklandığı toplantıda konuşan Borusan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Kocabıyık, geçtiğimiz yıl hazırladıkları yeni 5 yıllık stratejik büyüme planı ile 2015 yıl sonunda 6 milyar dolar ciroya ulaşmayı planladıklarını söyledi. 2010 yılını Borusan Grubu'nun "tüm tarihindeki en yüksek performanslarından biri" ile noktaladıklarını vurgulayan Kocabıyık, "Bugüne kadar koşulsuz büyüme hedefliyorduk. Şimdi kârlılık için büyümek diyoruz. Büyüme kâr oluşturmuyorsa bir anlamı yok. Portföyümüzü dalgalanmalara karşı daha istikrarlı bir hale dönüştürüyoruz. Bu sebeple telekomdan çıktık ve enerji üretim sektörüne girdik. Uluslararası işlerimizde ihracatçı konumundan bölgesel oyuncu olmaya doğru yöneliyoruz" dedi.
TİCARET DOĞU'DA
Ticaretin doğuya kaydığını anlatan Kocabıyık, "Biz de Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan, Irak ve İran'daki yatırımlara önem veriyoruz. Yeni ürünler geliştireceğiz, yeni pazarlar bulacağız ve her konuda verimliliğimizi artıracağız. Değişim perspektifiyle hazırladığımız yeni 5 yıllık stratejik büyüme planımızın bizi 2015 yıl sonunda 6 milyar dolar ciroya ulaştırmasını hedefliyoruz" diye konuştu. Borusan Holding CEO'su Agah Uğur da 2011'de 4 milyar dolar ciro hedefledikleri, faaliyet kârını ise bir önceki yıla göre yüzde 18'lik değişimle 300 milyon dolara çıkarmayı planladıklarını bildirdi. Geçen yıl 160 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlatan Uğur, bu yıl rakamın 325 milyon dolar olacağını belirtti. Uğur, yatırım bütçesinin yarıya yakınının enerjiye, kalan yarısının ise mevcut operasyonlara ayrıldığını kaydetti.
'Lüks otomobilde satışlar iki kat arttı'
BMW, Land Rover, MINI, Aston Martin ve Caterpillar distribütörlüklerine de işaret eden Uğur, şöyle konuştu: "Rekabetçi ortamlardan dolayı otomobil fiyatları Türkiye'de daha satın alınabilir boyutlara geldi. Otomobil alan insan adedi arttı. Bizi olumlu etkileyen unsur, lüks otomobilin toplam otomobil satışları içindeki payı da artıyor. Bizim segmentteki satış artışları, toplam otomobil segmentindeki artıştan daha fazla oluyor. Biz de satış rakamlarımızı ciddi boyutlarda artırdık. 2010 yılında toplam 15 bin araç sattık. Bu, daha önceki satışlarımızın neredeyse 2 misli demektir. 2010 yılına girerken böyle bir beklenti içinde değildik. Herkes, sektörün küçüleceğini düşünüyordu. 2011 yılında satışın daha da artacağını, kendi satışlarımızın 18 bin araç civarına çıkacağını öngörüyoruz."
'SÜRPRİZ YAPABİLİRİZ'
Dünya ekonomisinde şu an için öngörülmeyen bir aksaklık ortaya çıkmaması halinde yeni 5 yıllık stratejik hedefleri aşarak bir sürpriz yapabileceklerine dikkati çeken Borusan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Asım Kocabıyık, stratejik plana koymadıkları, ancak gerçekleştiğinde sürpriz olabilecek, üzerinde çalıştıkları projeler bulunduğunu, bunlardan bir veya birkaçının olması halinde çok farklı konumda yer alabileceklerini ifade etti. Borusan CEO'su Agah Uğur, şirket bünyesinde Facebook benzeri sosyal bir medya oluşturmayı hedeflediklerini kaydederek, "2 tane teknoloji ve danışmanlık şirketiyle çalışmaya başladık. Programlar yazıldı, içeriği belirlendi. 3 ay içinde pilot uygulamamız başlayacak. Burada sansür, filtreleme olmayacak" diye konuştu