Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, MÜSİAD üyelerine "Aslında sizinle bizim işimiz birbirine çok yakın. Siz üreteceksiniz ve ihracat yapacaksınız. Sizin ürettiklerinizi de taşımak, müşterilerinize daha kolay ulaşmanızı sağlamak bizim işimiz. Eğer taşıma olmazsa hiçbir şekilde iddianız olmaz" dedi.
Bakan Binali Yıldırım Mersin'de düzenlenen MÜSİAD'ın 72. Olağan Genel İdare Kurulu'nun "ulaştırma ve iletişim" konulu gala yemeği toplantısına, Elazığ'dan telekonferansla bağlandı. Ulaştırma sektörünün bir ülkenin itici gücü olduğunu belirten Yıldırım, 2007'deki büyümeye, ulaşım altyapısının geliştirilmesinin çok büyük katkısı olduğunu, son 8 yılda ticaret ve ihracatın üç kat arttığını ifade etti. Mersin'in, tarımın ve ticaretin en önemli merkezlerinden biri olduğunu belirten Yıldırım, şöyle devam etti:
"Mersin aslında bir lojistik merkezi. Aslında sizinle bizim işimiz birbirine çok yakın. Siz üreteceksiniz, siz ihracat yapacaksınız. Sizin ürettiklerinizi de taşımak, müşterilerinize daha kolay ulaşmanızı sağlamak bizim işimiz. Eğer taşıma olmazsa hiçbir şekilde iddianız olmaz. Bu ulaşım altyapısını hava ve deniz yolunu yüreklendirmesek bugün Libya'dan 20 bin insanımızı birkaç gün içerisinden sağ salim alabilir miydik? Dünya bizi gıptayla izliyor. Eskiden sadece gelişmiş ülkelerin yapabildiği bu operasyonları, Türkiye bugün herkesten daha başarılı şekilde gerçekleştiriyor. 30 ülkeye de bu konuda destek verdik. İşte Türkiye bugünlere geldi, bu güce ulaştı. Bunu sizlerin gücüyle yaptık, sizlerin desteğiyle bunu başardık. Şimdi artık önümüzde Cumhuriyetin 100. yılı 2023 hedeflerimiz var. Bu hedeflere giderken şüphesiz yaptığımız işleri yeterli görmüyoruz. Daha yapacağımız çok işler var."
-"ÇUKUROVA BÖLGESEL HAVAALANI'NIN YPK KARARI İMZALANDI"-
Bakan Yıldırım, Türkiye'nin çıkardığı Türk Hava Yolları (THY) "markasının", bugün Avrupa'nın 4, dünyanın da dokuzuncu büyük şirketi olduğunu söyledi. Yıldırım, "THY artık 950'nin üzerinde ülkeye doğrudan veya dolaylı olarak ulaşabiliyor" dedi. Türkiye'de artık 46 havaalanının faal olduğunu vurgulayan Yıldırım, şöyle konuştu:
"Sadece İstanbul, Ankara değil, çapraz uçuşlarla makul fiyatlarla vatandaşımız istediği yere havayoluyla seyahat edebilecek hale geldi. Havaalanlarını modern bir hale getirdik. Devletin kasasından para çıkmadan havaalanlarına yatırım yaptık. Bununla da kalmadık, yap-işlet-devret modeliyle havaalanlarının kiralanmasından dolayı hazineye destek sağladık. Biz, terör Güneydoğu'da insanların kaderi olmasın diye Şırnak'a, Bingöl'e, Iğdır'a, Yüksekova'ya havaalanı yapıyoruz. Yine Mersin'e, Çukurova Bölgesel Havaalanı yapıyoruz. Çukurova Bölgesel Havaalanı'nın Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı dün imzalandı. Ayrıca Mersinlilere bir sürprizimiz var; Yenice bölgesine bir lojistik merkez kuruyoruz. Ayrıca Mersin Limanı'na inen bütün yüklerin, ayrı bir yol yaparak kentin içerisinden geçmesini sona erdireceğiz. Mersin-Silifke-Anamur yolu Türkiye'nin en zor yollarından biri. Karadeniz sahil yolundan daha zor bir yol ve bu yolu da yapıyoruz. 80 yılda 6 bin, 8 yılda 14 bin kilometre yol yapıldı. İşte hizmet bu. 2003'te 6 ilimiz birbirine bölünmüş yolla bağlıydı, şu anda 75 ilimiz birbirine bölünmüş yolla bağlı. Yolları böldük hayatları birleştirdik."
-3. BOĞAZ KÖPRÜSÜ SALI GÜNÜ İHALEYE ÇIKACAK-
Yıldırım, İstanbul'da yapılması planlanan 3. Boğaz Köprüsünü Salı günü ihaleye çıkaracaklarını belirterek, "Hayırlı uğurlu olsun" dedi.
Ulaşım ve iletişim adına neye ihtiyaç varsa ona hizmet verecek bir hükümet olduğunu belirten Yıldırım, şunları söyledi:
"Bu ülkede, ülkesine sevdalı hizmet aşığı bir Başbakan, Recep Tayyip Erdoğan var. Bundan sonra hepimizin ortak hedefi 2023'tür. 100'üncü yıl hedeflerimizi, dünyanın 10 büyük ekonomisi arasında Türkiye hayalimizi birlikte geliştireceğiz. Bunun için demiryollarımızı iki katına çıkaracağız. Onun için 15 bin kilometre daha bölünmüş yol yapacağız. Bunun için 60 milyon kapasiteli en az bir havaalanı, 30 milyon kapasiteli en az iki havaalanı daha yapacağız. Dünyanın 10 büyük limanları arasında bir Türk limanını oluşturacağız. İşte Mersin. Limanın önceden ne durumda olduğunu biliyorsunuz. Eğer üretmezseniz, limanlarınızı gereği gibi aktif ve verimli çalıştıramazsanız dünya lideri olamazsınız, dünyada dikkati çeken ülke olamazsınız. Türkiye sözü dinlenen, itibar edilen bir ülkeyse bunun arkasında yapılan işler vardır, uygulanan politikalar vardır. Komşularımızla olan ilişkilerimizdeki başarı vardır."
-MÜSİAD GENEL BAŞKANI VARDAN: ULAŞTIRMA VE HABERLEŞME SEKTÖRÜ EKONOMİNİN BEL KEMİĞİ OLDU-
MÜSİAD Genel Başkanı Ömer Cihad Vardan da dünyadaki küreselleşmenin rekabeti hızlandırdığını, rekabetin de yeni dünya düzenine uyma zorunluluğunu beraberinde getirdiğini söyledi.
Coğrafi sınırların ortadan kalkmasıyla yalnızca ulusal boyuttaki değil, bölgesel ve küresel çaptaki ulaştırma ve haberleşme hizmetlerinin edindiği yerin de oldukça büyük paya sahip hale geldiğini ifade eden Vardan, şöyle devam etti:
"Bu bağlamda ulaştırma ve haberleşme sektörü, son yıllarda yapılan atılımların da etkisiyle Türk ekonomisinin bel kemiğini oluşturan temel bir sektör statüsü kazandı. Ulaştırma ve haberleşme, geçen yılın ilk 3 çeyreği itibarıyla milli gelirimiz içinde yüzde 15 civarında paya sahip olarak imalat ve sanayiden sonra 2. büyük sektör konumuna yükseldi. Aynı dönemde yüzde 9,4 oranındaki büyüme hızıyla ortalama büyümenin üzerinde başarı kaydetti ve Gayri Safi Milli Hasıla'daki artışa 1,3 puanlık katkı sağladı. Bu rakamlar açıkça göstermektedir ki, ulaştırma sektörü ülke kalkınmasında kritik bir rol oynamaktadır.
Bu nedenle 100. yıl hedeflerine ulaşmak için, ulaştırma sektörünü önemsemeli ve bu alanda yapılacak yatırımları incelemeliyiz. 2023'de eğer 500 milyar dolar mal ihraç edeceksek o halde hangi sektörlere yöneleceğimizin ve bu malları nasıl ve kiminle üreteceğimizin cevabını ararken, bunları nerede depolayacağımız, nasıl pazarlayacağımız, hangi metotlarla ve nereden nakledeceğimizin de cevaplarını bulmak zorundayız. Biz iş adamları, sanayiciler olarak malı bir şekilde üretebiliriz ama iş, üretimle, imalatla bitmiyor. Öncelikle üreteceğimiz malların bir pazarı olmalı ve bu pazara da bu malları taşıma imkanımız olmalı. İşte 2023 hedefleri bizi bu alanda yatırım yapmaya zorluyor."