Kısa süren kış ayları nedeniyle sıkıntılı günler yaşayan perakende sektörü yeni yılın ilk sınavını Sevgililer Günü'nde vermeye hazırlanıyor. Geçen yıl sadece kredi kartıyla yapılan alışverişlerin 639 milyon lira olduğu Sevgililer Günü'nde yapılan harcamaların 1 milyar liraya ulaşması bekleniyor. Bu yıl sadece kredi kartı harcamalarının 750 milyon lirayı aşacağını dile getiren Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği Başkanı, aynı zamanda Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, "Kış mevsiminin kısa sürmesi nedeniyle satışları düşen perakendeci Sevgililer Günü'nü fırsat bilip satışlarını patlatmak için uğraşacak. Biz de sırf bugüne özel ürünler satışa çıkardık. Bu hafta satışlarda en az yüzde 20 artış olur" dedi.
YÜZDE 25 ARTIŞ OLUR
Kiğılı Genel Müdürü Hilal Suerdem ise, geçen yıl sattıkları 60 bin adet gömlek rakamını bu yıl 85 bine çıkarmayı planladıklarını söyledi. "Bu yıl satış rakamlarında yüzde 25'lik bir artış öngörüyoruz" diyen Suerdem, en çok satılan ürünleri belirleyip şık paketlerde satışa sunduklarını belirtti. Sektör olarak bir önceki yıla göre satışlarda en az yüzde 15'lik bir artış olmasını öngördüklerini ifade eden Aydınlı Grup Genel Müdürü Levent Özkan, "Sezonu en erken açan firmalardan biriyiz. Hediye alımlarında yeni sezon ürünler tercih ediliyor. Biz de bunun avantajını yaşayacağız. 39-105 lira arasında değişen ürün satışlarımızda yüzde 25'lik bir artış olur" dedi. Zen Diamond Yönetim Kurulu Başkanı Emil Güzeliş ise bu yıl özellikle Sevgililer Günü'ne özel kolye ve tek taşlarda yüzde 50'lik bir satış artışı hedeflediklerini belirtiyor. Geçen yıl 10 bin adet ürün sattıklarını dile getiren Güzeliş, "Bu yıl 15 bin adetleri görürüz" diyor.
SORUYU YANITLA IPAD'İ KAP
www.askicinteknoloji.com sitesi üzerinden sorulan soruları yanıtlayan çiftlere notebook, LCD, iPad hediye edecek Teknosa, bir yandan da 'Aşka getiren ürünler' başlığı altında rafa çıkardığı fırsat ürünleriyle satışı artırmaya odaklanacak.