Unilever Türkiye CEO'su, Asya, Afrika ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca, sürdürülebilir yaşam planı ile 2020'ye kadar ciroyu ikiye katlayacaklarını bunu çevreye etkileri azaltarak yapacaklarını söyledi. Karaca, Unilever'in planlarını, önceki akşam İstanbul Ümraniye'deki çevreci bina sertifikası (LEED) alan 'yeşil ofis'te anlattı. Karaca Türkiye'de ilk olarak milyar TL ciroyu hedeflediklerini ardından bunu milyar dolar, euro ve sterlinn izlediğini belirtti ve gülümseyerek ekledi: "Sırada Kuveyt Dinarı var." Bu, bugün için Türkiye'de 2.9 milyar euro olan cironun 5.4 milyar TL'lere gelmesi demek. Karaca, ciroyu artırırken şirketin çevreye etkilerini (karbon salınımı ve ayak izi) yarı yarıya düşüreceklerini anlattı. Karaca "Deterjanda önce konsantreye şimdi sıvıya geçtik. 1 yıl boyunca Türkiye'de herkes konsantre deterjan kullanımıyla 62 futbol sahası büyüklüğünde bir ormanın temizlediği havayı dünyaya geri veriyoruz. Kendi aleyhimize olsa da 'ön yıkama yapmayın' gibi mesajları paketlerin üzerine taşıdık'' diye konuştu.
Açık için ithalat azaltılma
CARİ açığın en önemli sorun olduğunu belirten Karaca, konunun sadece ekonomi yönetiminin sorumluluğunda olmadığını iş dünyasının da açığı düşürmek için çabalaması gerektiğini düşünüyor. Karaca'ya göre ithal girdi yerine yerli girdi kullanımı bunun en önemli adımı. Karaca "Her yıl birkaç üründe yerliye geçiyoruz. Büyük şirketlerin de ithalatı azaltmaya gönüllü olmaları gerekiyor."
Unilever dünya cirosu 39.8 milyar euro
Şirketin Türkiye cirosu: 2.9 milyar TL
Dünyadaki fabrika sayısı: 264. Türkiye'de 7 fabrikası var
Çalışan sayısı: 163 bin kişi. Türkiye'de 4 bin 530 personeli bulunuyor.
Unilever Türkiye'nin ihracatı: 131 milyon dolar. İthalat ise 239 milyon dolar.