Türkiye'de
lüks konut sektöründeki gelişim ABD'li ünlü müzayede evi Sotheby's'in lüks emlak danışmanlık şirketi Sotheby's Realty International'ı Türkiye'ye getirdi. Sotheby's Realty International'ın Türkiye temsilciliğini alan işadamı Emin Hitay, bugünden itibaren Türkiye'deki lüks konutları yerli ve yabancılara, yurtdışındakileri ise Türk zenginlere pazarlayacak. Hedeflerinin ilk yıl işlem bazında 1 milyar dolarlık satış gerçekleştirmek olduğunu söyleyen Hitay, sonraki yıllarda ise yüzde 20'lik büyüme hedefleri olduğunu kaydetti. Portföylerinde ilk olarak Kaliforniya'da bir üzüm bağını Türk zenginlere pazarlamak olduğunu söyleyen Hitay, bunun yanı sıra ABD'de Miami'deki South Beach'te yapılan, içerisinde otelin de olduğu ve yaşamın başladığı W Residences projesindeki 150 adetlik rezidansı da Türklere pazarlayacaklarını söyledi. Hitay, Türkiye'de portföylerine ilk giren projenin ise Bodrum Hebilköy'de Aytaç İnşaat tarafından yapılan değeri 2.8 milyon ile 3.2 milyon euro arasında değişen 5 villa olduğunu kaydetti. Hitay, "Eskiden yurtdışını gittiğimizde nerelisiniz dediklerinde Türküz derken boynumuz biraz bükük olurdu. Şimdi gururla Türküz diyoruz" dedi.
25 BİN DOLARLIK FİYAT CEZBETTİ
Hitay, Türkiye'deki lüks konutlarda metrekare fiyatlarının 4-5 bin dolardan başlayıp 25 bin dolara kadar çıktığını kaydederek "Bu fiyatlar Londra, Paris, New York ile yarışabilecek duruma geldi" diye konuştu. Sotheby's Türkiye'nin Yönetim Kurulu Başkanı olan Çiğdem Hitay ise yabancıların sadece yeni projelere değil eski İstanbul olarak adlandırılan bölgelerdeki yalı ve villaları da tercih ettiğini söyledi.
'YABANCIYA MÜLK SATIŞI KOLAYLAŞTIRILMALI'
Sotheby's markası ile Türkiye'de yabancılara da konut danışmanlığı yapacaklarını söyleyen Hitay, "Mütekabiliyet konusunda hükümetin yapıcı bir çalışma içinde olduğunu biliyoruz. Bu işi kolaylaştıracaklarını tahmin ediyoruz" diye konuştu. Hitay, Avrupalılar dışında diğer ülke vatandaşlarına şirket kurarak satış yapacaklarını da sözlerine ekledi.
3 YILDIR TAKİPTE
Sotheby's Realty CEO'su Mike Good ise 3 yıldır Türkiye pazarındaki gelişmeleri takip ederek pazara girmek istediklerini söyledi.