İçecek sektörünün önde gelen isimlerinden Coca-Cola, ilk 9 ayda net satış gelirlerini bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 12, net karını ise yüzde 28 artırdı. Şirketin üst yöneticisi Michael A. O'Neill, önemli pazarlarda çok başarılı sonuçlar elde ettiklerini söyledi.
Coca-Cola İçecek 2010 üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Türkiye, Pakistan, Orta Asya ve Orta Doğu'da 10 ülkede 20 fabrika ile faaliyet gösteren şirketin CEO'su Michael A. O'Neill, ilk 9 ayda 2,2 milyar TL net satış geliri, 239,3 milyon TL de net kar elde ettiklerini kaydetti. O'Neill yılın üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını şöyle değerlendirdi:
"3. çeyrekte hem Türkiye'de, hem de uluslararası operasyonlarda net satışlarımızı satış hacminin üzerinde, FAVÖK'ü ise net satışlarımızın üzerinde büyütmeyi başardık. Yaz sezonuna kapasite yatırım programımızı tamamlamış, birçok ürün yeniliğini hayata geçirmiş ve önemli miktarda ek soğutucu yerleştirmiş olarak girdik. İyileşen makroekonomik şartlar da bu güçlü sonuçları elde etmemize katkıda bulundu.
Türkiye satış hacmi, tüm kategorilerdeki güçlü büyüme ve başarılı geçen ramazan ayı sayesinde arttı. Aynı dönemde uluslararası operasyonların satış hacmi ise gazlı içeceklerdeki güçlü toparlanma, Orta Asya'da artan tüketici güveni ve mevsim normallerinin üzerindeki hava sıcaklığı nedeniyle artış gösterdi.
Pakistan satış hacmi ise ülke tarihinin en büyük sel felaketlerinden birinin yaşanmasına rağmen değişmeyerek sabit kaldı. Coca-Cola Sistemi olarak felaketin ilk gününden itibaren acil yardım çalışmalarına destek verip bugüne kadar 1 milyon doların üzerinde yardım sağladık."