Teknoloji perakendesi alanında liderliğini sürdüren Sabancı Holding'in amiral gemilerinden Teknosa 10'uncu yılında ses getirecek bir gösteriye hazırlanıyor. 10'uncu yaş gününde Avatar filminde kullanılan teknolojiyi tüm Türkiye'ye tanıtmaya hazırlanan şirket mağazanın açılışını 3 boyutlu olarak tüm bayilerde müşterilere naklen izlettirecek. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, "Şu an 3D kameraları temin etmeye çalışıyoruz. Çeşitli kutlamalar ve sürprizlerle 10'uncu yaşımızı taçlandıracağız. Gerçekten hem altyapısı hem de maliyeti çok yüksek bir iş, yaklaşık 1 milyon TL harcayacağız ama bunu yaparsak dünyaya Türk perakendesinin geldiği noktayı göstereceğiz" dedi. Yaşanan ekonomik kriz sonrasında tüketici sadakatini fiyatla sağlamanın zor olduğunu anladıklarını ve tamamen servise odaklandıklarını ifade eden Nane, şunları söyledi: "2 milyon temiz müşteri datamız var. Müşterilerin algoritmasını çıkardık. Teknosa kart sahiplerinin yaptığı satın almaları kaydedip bu bilgileri yeni satın alma davranışları için kullanıyoruz. Mesela bir müşteri en son ütü aldıysa ve ürünün tamamlayan yeni bir parça geldiyse kendisini arayıp haber veriyoruz. Bu şekilde hem sadakati hem de satışları artırıyoruz" dedi. Nane, ciro içindeki sadık müşteri oranını yüzde 30'dan 3 yıl içinde yüzde 70'e çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.