Akdeniz, Sprinter modelinin sağlamlığı, yakıt ekonomisi, düşük bakım maliyetleri ve güçlü ikinci el değeri ile sadece personel-okul servisi ve turizm müşterilerinden değil hat minibüsü müşterileri tarafından da talep gördüğünü belirtti.
Personel servisi, okul servisi ve turizm taşımacılığı için bu amaçlara ve ilgili yasal mevzuata uygun araç versiyonlarının mevcut olduğunu dile getiren Akdeniz, ancak hat minibüsü için özel bir modellerinin şimdi hazırlandığını kaydetti.
Akdeniz, ürünlerinin fark yaratan özelliklerinin yanı sıra ekip olarak müşteri odaklı hizmet anlayışı ile başarının kendiliğinden geldiğini ifade ederek, ''Burada ana unsur; ticari araç kullanıcılarının ihtiyaç duydukları ekonomik koşulları yaratmak. Yani bir ticari araç yatırım aracı olarak alındığında bir kez yapılacak işe gore tasarlanmış ve imal edilmiş olmalı. Daha sonra ilk yatırım maliyeti geliyor. Ancak bizim yaklaşımımız şöyle; ticari araç kullanıcılarının araçlar ile ilgili; finansman, sigorta, bakım, garanti, ikinci el işlemlerinin hepsinde biz zincir hizmet verebiliyoruz. Söylemimiz öyle ki; ticari araç kullanıcısının asıl odaklanması gereken nokta iş yaratması ve bu işten para kazanması, araçla ilgili yukarıda saydığımız tüm unsurları araç üreticisi olarak biz üstlenmeliyiz'' diye konuştu.
TÜRKİYE İÇİN ÜRETİLDİ
Burada kişinin kendi imkanlarıyla yaratabildiği en iyi şartları kendilerinin bir bütün halinde en ekonomik şekilde sundukça, müşterilerle ortak başarılı operasyonlar yapabildiklerine işaret eden Akdeniz, bunun için Sprinter'in pazar payının son 3 yılda iki katına çıktığını dile getirdi.
Akdeniz, hedeflerinin Sprinter sınıfında ithal araçlar arasında lider olmak olduğunu vurgulayarak, Sprinter'ın bunu başarabileceğini anlattı. İstanbul'da dolmuşçulara özel olarak hazırladıkların aracın prototipin temmuz ayı sonunda bitmiş olacağını dile getiren Akdeniz, daha sonra örnek araç hakkında müşteri görüşlerini alarak, araca son halini vereceklerini bildirdi.
Akdeniz, yeni aracı gerekli teknik izinler ile dokümantasyonu takiben Eylül ayında müşterilerimizin beğenisine sunacaklarını dile getirerek, bu araçların tamamen Türkiye için Almanya'da üretildiğini ve Türkiye'de üst yapılandırılmış olacağını kaydetti. Sadece İstanbul'da 5 bin-6 bin adetlik bir pazar olduğuna işaret eden Akdeniz, ''Bu pazarda da kısa-orta vadede yüzde 10'luk pazar payı almayı öngörüyoruz'' dedi. Tufan Akdeniz, Sprinter üretiminin çok esnek olduğunu vurgulayarak, ihtiyacı olana klimalı-klimasız, otomatik vites, 4x4, hava süspansiyonlu gibi bir çok özelliği sunabildiklerini belirtti.
''ARAÇ PİYASA ŞARTLARINA UYGUN VE REKABETÇİ OLACAK''
Dolmuşculara özel aracın fiyatının, aracın prototipin bu ayın sonunda bitmesi ile belirleneceğini bildiren Akdeniz, ancak bu aracın, piyasa şartlarına uygun ve rekabetçi olacağını şimdiden taahhüt ettiklerini belirtti.
Akdeniz, Mercedes-Benz'in İstanbul'da Metrobüs ile İstanbullunun hizmetinde olduğunu anımsatarak, amaçlarının Metrobüs'e kadar olan ara hatlarda da çevre bilinci yüksek, düşük emisyonlu Sprinter dolmuşlar ile hizmet vermek olduğunu kaydetti.
Akdeniz, ''Bir yandan yakıt ekonomisi, düşük bakım maliyetleri, uzun bakım aralıkları ile araç sahiplerine, düşük emisyon ve çevre dostu araçlar ile tüm İstanbullulara ve yerel yönetimlere, konfor, güvenlik, sessizlik, optimum klimalandırma ve havalandırma, ferah iç mekan özellikleri ile tüm yolculara en üst seviyede hizmeti hedeflemiş bulunuyoruz'' şeklinde konuştu.
Her bölgenin özelliklerine göre ve müşterilerinin talebi doğrultusunda üretim yaptıklarını dile getiren Akdeniz, İstanbul'da dolmuşçuların talebi üzerine özel dizayn, 7 metre üzerinde ve 180-190 santimetre tavan yüksekliği olan ticari araçları üretmeye başladıklarını söyledi.