Türkiye'de erkeklerin büyük bir çoğunluğu ev işi yapmaktan haz etmez. Ev işi yapmak erkekler tarafından 'güçsüzlük' olarak algılandığı için bu görev bugüne kadar hep kadınlara biçilmiştir. Ama özellikle büyükşehirlerde değişen hayat koşulları ve insanları daha fazla bireysel yaşamayı tercih etmesi bu kuralı da bozmuş gibi görünüyor.
HER ŞEY MECBURİYETTEN
Erkeklere yönelik piyasaya sunacağı ütü için pazarda 18-60 yaş arası bin erkek üzerinde araştırma yaptıran Philips'in elde ettiği sonuçlar da bu değişimi doğruluyor. Araştırma sonuçlarına göre, Türk erkeklerinin yüzde 42'si ütü yapıyor. Ütü yapan erkeklerin ütü yapma nedenlerinin başında mecburiyet ve ütü yapacak başka bir kimsenin olmaması geliyor. Meslek grupları bazında incelendiğinde; yüzde 51 ile gençler ve öğrenciler ütü yapma oranının en yüksek olduğu grup olurken; esnaf ve işyeri sahipleri yüzde 28'lik oranla en düşük ütü yapma oranına sahip meslek grubu çıktı. Araştırmaya göre erkekler en çok gömlek ve pantolon ütülüyor. Pantolon ve gömleği tişört ve ceket takip ediyor. Araştırmada en çok dikkat çeken unsurlardan biri de çalışmayanlar kategorisi. Bu kategorideki erkekler, nevresim takımı ve pike de ütülerken, işçi ve memur kategorisindeki erkeklerin bir bölümü ise perde ütülüyor. Özel sektörde çalışan erkeklerin kamu sektöründekilere göre daha yüksek oranda ütü yaptığı görülüyor. Bekar erkekler evlilere, çocuk sahibi olmayan erkekler ise çocuklu erkeklere göre daha çok ütü yapıyor. Türkiye genelinde erkeklerin yüzde 13'ü haftada 1-2 kez ütü yaptığını belirtirken, en sık haftasonları ya da akşam saatlerinde ütü yapıyorlar.
ERKEKLERE SİYAH ÜTÜ MODASI
Philips Tüketici Ürünleri Genel Müdürü Özlem Fidancı, erkeklerin zamanla ütü yapma oranını artırmasıyla birlikte bu eğilimi görüp pazara erkeklere yönelik daha hafif, siyah ve kırmızı kombinasyonlu ve ambalajıyla malzeme çantasını andıran bir ütü sunduklarını söyledi.