Kaya, bugüne kadar verdikleri ve halen devam ettikleri mücadelelere rağmen tüketicilerin, yıllardır kredi kartı aidatı ödemek zorunda bırakıldığını belirtti.
Yargı tarafından tüketicilerin haklı bulunmasına rağmen bankaların aidattan vazgeçmediğini ifade eden Kaya, şöyle konuştu:
''Her yıl 'kredi kartı aidatı' adı altında 1,5 milyar lira, tüketicinin cebinden bankaların kasabına gidiyor. Tüketiciler Birliği olarak, tüketicilerin bireysel mücadele ve uğraşlarına son vermek ve herkesi bu haksız uygulamadan kurtarmak için 2009 yılı Temmuz ayında dava açtık. Bu dava halen sürüyor. Kredi kartı aidatlarının alınmaması için yıllardır mücadele verirken son dönemlerde aidatsız kredi kartı çıkarılmaya başlandı. Demek ki, olabiliyormuş. Aidatsız kredi kartı kullanılabiliyormuş. Bu, bizim haklı olduğumuzu göstermiyor mu?''
AİDAT YERİNE HESAP EKSTRELERİNDEN ÜCRET ALIYORLAR
Kaya, tüketicilerin bu tür kartlara karşı da dikkatli olmalarını isteyerek, şunları kaydetti:
''Yaptığımız araştırmalarda aidat almayacağını beyan eden bankaların posta yolu ile gönderilen hesap ekstrelerinden aylık 1 lira civarında ücret aldıkları görülmüştür. Bugün 1 lira olan ücretin bir süre sonra artırılmasıyla eskiye dönüş olacaktır. Ayrıca, zamanla, bu tür kartlarda aidat alınmaması için aylık belirli bir harcama kotası konulabilir. Tüketiciler, sözleşme hükümlerini mutlaka incelemeli, yılda ne kadar ödeyeceğini iyi bilmelidir.''